Granarolo wchodzi na polski rynek nabiałowy
Włoska firma była obecna na polskim rynku od pewnego czasu, jednak pod markami własnymi sieci handlowych. Teraz włoskie produkty znajdą się na półkach sklepowych już pod marką mleczarni. Co wejdzie jako pierwsze?
Chociaż produkty produkowane przez spółdzielnię mleczarską Granarolo są już w Polsce obecne od jakiegoś czasu pod markami własnymi, to dopiero teraz firma rozpoczyna w naszym kraju sprzedaż wyrobów brandowych. Do polskich sklepów w pierwszej kolejności trafią sery mozzarella, mascarpone i ricotta oraz sery twarde, jogurty i probiotyki.
Grupa Granarolo specjalizuje się w produkcji nabiału, ale w ofercie ma też wyroby wegetariańskie. W swojej ofercie firma ma około 2000 produktów. – Będziemy rozszerzać asortyment dostępny na polskim rynku według potrzeb i oczekiwań klientów – zapowiada Marco Maira, kierownik sprzedaży Grupy Granarolo na Polskę.
– Nasze zainteresowanie polskim rynkiem jest bardzo duże ze względu na wiele czynników, ale w szczególności znamy zamiłowanie Polaków do włoskich produktów i kuchni włoskiej. Chcemy być partnerem referencyjnym polskich sieci w obszarze serów „made in Italy”, tak aby stać się jednym z liderów polskiego rynku, podobnie jak w całej Europie – dodaje.
Granarolo to spółdzielnia, której właścicielami jest 700 tworzących ją rolników. Posiadają oni około 70 tys. krów produkujących mleko. Rocznie firma przetwarza około 850 tys. ton mleka w 21 fabrykach – 13 we Włoszech i 9 na świecie. Roczny obrót wynosi 1,280 mld euro (dane z 2021 r.).
Więcej na wiadomoscihandlowe.pl
Dorota Kolasińska
<p>redaktor portalu topagrar.pl i działu top bydło, zootechnik, specjalista w zakresie hodowli bydła mięsnego i mlecznego</p>
Najważniejsze tematy