Odpowiedzią na wiele wyzwań stojących przed sadownictwem jest działalność organizacji producenckich. Ich celem jest zapewnienie lepszych warunków rynkowych i negocjacji z sieciami handlowymi. Poza MRiRW, Unia Owocowa jest pierwszym źródłem informacji i głównym komentatorem dla mediów w kategorii rolnictwa, sadownictwa i handlu. W ramach tarczy antykryzysowej w wytycznych MRiRW i GIS z 12.05, przyjęto postulaty opublikowane przez UO, co zapewniło ciągłość i nieprzerwany dostęp do siły roboczej w trakcie zbiorów (otwarcie granic z Ukrainą, ułatwienia wjazdu, kwarantanna w gospodarstwie z możliwością świadczenia pracy).
Działalność Unii Owocowej została zauważona i doceniona w najbardziej prestiżowym konkursie z branży public relations organizowanym przez ZFPR. Stowarzyszenie UO zostało nagrodzone Brązowym Spinaczem w kategorii NGO i sektor publiczny za swoją działalność realizowaną w 2020 roku. Działania obejmowały m.in. komunikację z MRiRW – postulaty o problemach branży, potrzebach sadowników, producentów i dystrybutorów, a także współpracę z ambasadą brytyjską w celu zabezpieczenia polskich interesów po Brexit.
Procontent Communication to agencja public relations i digital marketing, członek Związku Firm Public Relations. Specjalizuje się w realizacji projektów z wielu obszarów komunikacji. Oferuje m.in. usługi z zakresu public relations, public affairs, employer brandingu oraz social media.
„Bardzo się cieszymy z tego wyjątkowego wyróżnienia! Współpraca rolników i grup producenckich jest bardzo istotna, gdyż zapewnia lepszą pozycję do negocjacji, dzięki czemu możemy sprzedać więcej na lepszych warunkach, a także zdobywać nowe rynki. Unia Owocowa promuje nowoczesne standardy jakościowe i prowadzi sadowników ku przyszłości, a podejmowane przez nią działania przynoszą coraz to większe korzyści.” – podkreśla Paulina Kopeć, sekretarz generalna Unii Owocowej
„Brązowy Spinacz to niecodzienne wyróżnienie w naszej branży. Jesteśmy dumni z bycia częścią Unii Owocowej. Nagroda dodatkowo zmotywowała nas do ciężkiej pracy i osiągania kolejnych sukcesów.” – podkreśla Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication.