New Holland TD5.85 jest już piątym modelem marki w naszym zestawieniu i zarazem drugim przedstawicielem serii TD5. Przypominamy więc, że serię TD5 tworzy sześć modeli o mocy od 65 do 114 KM. Cztery najwyższe modele w serii (TD5.85, TD5.95, TD5.105 i TD5.115) wyposażono w nowe silniki zgodne z normą emisji spalin Tier 4A, maksymalnym momencie obrotowym 457 Nm z wtryskiem Common Rail. Dwa najmniejsze modele (TD5.65, TD5.75) mają jednostki spełniające normę Tier 3.
Silnik
Model TD5.85 wyposażono w silniki Common Rail F5C o pojemności 3,4 litra, które zostały opracowane przez FPT Industrial. Spełniają one wymagania normy Tier 4A. W tej serii New Holland stosuje chłodzenie recyrkulowanych spalin (CEGR). Silnik dostarcza nawet 86 KM mocy maksymalnej i 351 NM momentu obrotowego osiąganego przy 1500 obr./min. Okres miedzy przeglądami wynosi 600 godzin.
Przekładnia
Zastosowana w model TD5.85 przekładnia Synchro Shuttle została opracowana dla gospodarstw, w których jest wymagane precyzyjne dopasowanie prędkości przy jeździe do przodu i do tyłu. Do wyboru jest po 12 przełożeń w obu kierunkach. Prędkość minimalna wynosi 1,78 km/h, a w zakresie roboczym od 4 do 12 km/h mamy 6 przełożeń. Wariant 20x12 z biegami pełzającymi oferuje prędkość jazdy do przodu od 0,33 km/h, a także utrzymanie wysokiej prędkości transportowej 40 km/h.
Zamontowana w kolumnie przekładnia hydrauliczna Powershuttle umożliwia łagodną i płynną zmianę kierunku jazdy, np. do prac z ładowaczem czołowym. Dźwignia może być obsługiwana bez odrywania ręki od kierownicy. W ofercie jest też przekładnia hydrauliczna Powershuttle 12x12 (niedostępna w połączeniu z przekładnią z biegami pełzającymi). Tu minimalna prędkość wynosi 1,79 km/h.