Serię M5001 marki Kubota tworzą dwa modele z tym samym silnikiem o pojemności 3,8 l: słabszy M5091 o mocy 96 KM i silniejszy M5111 o mocy 115 KM. Traktory tej serii są bardzo dobrze wyposażone pod względem nowoczesnych technologii, m.in. w z zmodernizowany terminal ISOBUS. Dzięki zmodernizowanym rozwiązaniom ISOBUS i rolnictwa precyzyjnego użytym w modelu M5001 można stosować środki ochrony roślin, nawozy i materiał siewny w wydajny, dokładny i ekonomiczny sposób. Do prac w gospodarstwie ciągnik można wyposażyć w firmowy ładowacz LA1854.
Silnik
Pod maską modelu M5091 pracuje czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik V3800 o pojemności 3,8 l. W celu spełnienia norm emisji spalin (Euro IV) firma Kubota zdecydowała się na połączenie układu wtrysku wysokociśnieniowego Common Rail w zestawie z selektywnym reduktorem katalitycznym SCR, dodatkiem AdBlue, chłodzonym wodą systemem recyrkulacji spalin (EGR), filtrem cząstek stałych (DPF) i katalizatorem utleniającym (DOC). Silnik opisywanego modelu wyposażono w elektroniczny system sterowania obrotami. Po aktywowaniu układu prędkość silnika jest utrzymywana na stałym poziomie, nawet przy zmiennym zapotrzebowaniu na moc. Traktorzysta do dyspozycji ma także funkcję pamięci prędkości obrotowej.