Za pół ceny
John Deere ułatwia dostęp do JDLink, dzięki nowej ofercie instalacji modułu MTG. Dobrą wiadomością jest również to, że będzie teraz tańszy o połowę. To w praktyce oznacza, że każdy użytkownik maszyn 8-letnich i młodszych amerykańskiego producenta będzie mógł być połączony w ramach rozwiązań telematycznych.
Specjalny moduł MTG 4G
Uruchomienie rozwiązań telematycznych w maszynach możliwe jest dzięki wykorzystaniu specjalnego modułu MTG 4G. Nowsze maszyny John Deere, w tym kombajny, sieczkarnie, opryskiwacze i ciągniki z serii 6R- 9R oraz 6M o mocy 155-195 KM są fabrycznie w niego wyposażane fabrycznie, natomiast starsze powyżej rocznika 2012 mogą być dodatkowo doposażone.
Co to daje zdalny dostęp?
Telematyka, czyli pakiet rozwiązań cyfrowych pozwala zyskać pełną kontrolę nad sprzętem. Dzięki zdalnemu dostępowi można monitorować kondycję sprzętu i korzystać z transferu danych. Istotne znaczenie ma to, że dane zbierane w trakcie pracy są dostępne w chmurze. Przyjrzyjmy się poszczególnym rozwiązaniom i możliwościom.
John Deere Connected Support pozwala monitorować kondycję maszyny i proaktywnie usuwać usterki, utrzymując jej gotowość do pracy, np. dzięki Expert Alerts. Otóż narzędzie to zbiera dane w aplikacji JD Link i przesyła bezprzewodowo z maszyn John Deere, powiadamiając dealerów o potencjalnych problemach z daną częścią maszyny i generuje zalecenia ich rozwiązania. Wczesna diagnoza umożliwia dealerom Deere proaktywną obsługę maszyn, co z kolei wydłuża czas bezawaryjnej pracy, a tym samym zwiększa wydajność i rentowność biznesu.
Zdalny dostęp do wyświetlacza (Remote Display Access) jest rozwiązaniem, które wspiera diagnostykę na odległość. Diler może połączyć się z monitorem w maszynie bez potrzeby wizyty u klienta w przypadku mniejszych błędów, które można skorygować kilkoma kliknięciami. Również proste korekty ustawień, które pozytywnie wpłyną na pracę maszyny mogą zostać wykonane w trybie zdalnym.
Bezprzewodowy transfer danych dokumentacyjnych z wyświetlacza do Operations Center daje możliwość lepszej kontroli w czasie rzeczywistym nad maszyną oraz wykonywaną pracą. A co się stanie, gdy popełnimy błąd? Jeśli operator popełnił błąd i np. udokumentował niewłaściwą odmianę uprawy, można to skorygować w aplikacji. Poprawki są również możliwe dla uprawianej powierzchni, ilości i specyfiki stosowanych środków ochrony roślin, mieszanin zbiornikowych czy też informacji dotyczącej roku zbioru i kalibracji plonu na kombajnie.
Dane zbierane w trakcie pracy są dostępne w chmurze, dzięki rozwiązaniu typu cloud-to-cloud DataConnect opracowanym przez firmy Claas, 365FarmNet i John Deere. Obecnie w interfejsie użytkownika można przeglądać następujące dane maszyny: aktualne i historyczne pozycje maszyn, poziomy w zbiornikach paliwa, stan pracy maszyny i prędkości. DataConnect może być również używany do logistyki zbiorów i do organizacji łańcuchów logistycznych.
Monitorowanie wydajności maszyny: na podstawie danych można analizować informacje, porównując z danymi o wydajności w ramach floty John Deere. Dane maszyny prezentowane są w czasie rzeczywistym i pozwalają na jej optymalizację. John Deere wyjaśnia, że może to wpłynąć na optymalizację pod kątem rentowności biznesu. W kombajnach za pomocą aplikacji można nawet zmienić ustawienia maszyny!