- Drzewa owocowe zajmują 1,3 mln ha w Unii Europejskiej. Jesteśmy liderem w Europie, na kolejnych miejscach są Włochy i Francja. Unia Europejska produkuje 10 mln ton jabłek rocznie, a Polska aż 3,5 mln ton” – mówi Beata Skoniecka, reprezentant grupy producentów owoców będącej członkiem Unii Owocowej
W ramach kampanii „Siła smaku, witamin i kolorów – poznaj jakość jabłek z Europy”, na początku 2021 roku przeprowadzono 4 akcje promocyjne jabłek w 4 centrach handlowych w Dubaju. Wydarzenia miały miejsce odpowiednio:
- 31 stycznia-6 lutego w City Center Deira oraz w City Center Mirdif
- 8-14 lutego w My City Al Barsha oraz w City Center Me’asieam
„Polskie jabłka są obecnie eksportowane do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, co jest niemałym sukcesem, ale to wciąż rynek perspektywiczny o dużych możliwościach. Chcemy zwrócić uwagę arabskich nabywców na wysoką jakość polskich owoców i zwiększyć ich eksport w rejonie Bliskiego Wschodu”– wyjaśnia Paulina Kopeć, sekretarz generalna Unii Owocowej.
„Potencjał rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich jest duży i obiecujący. Polska eksportuje rocznie około 400 kontenerów jabłek do Dubaju. Obecnie koncentrujemy się na rynku ZEA, ale są też inne możliwości ekspansji na pozostałe kraje Zatoki Perskiej. Liczymy na to, że eksport jabłek z Polski do Dubaju zwiększy się, ponieważ jakość naszego jabłka poprawia się z roku na rok. Oczekujemy nowych kontraktów, gdyż zainteresowanie importem europejskich, a w tym polskich jabłek było wysokie”– przybliża Karolina Kamińska, projekt manager Unii Owocowej.
Pod koniec marca, na zakończenie kampanii planowany jest webinar dla około 200 uczestników – dystrybutorów, mediów i partnerów z Dubaju. Podczas wydarzenia zostaną przedstawione prezentacje dotyczące zagadnień jakości i smaku jabłek z Europy, a także czynników, które na nie wpływają. Eksperci poruszą także tematy bezpieczeństwa i identyfikowalności jabłek produkowanych w zgodzie z naturą oraz eksportu europejskich jabłek na rynek ZEA.
Dystrybutorzy oraz media zostaną zaproszeni również na seminarium w niecodziennej postaci – rejsu jachtem po Zatoce Perskiej. Podczas wycieczki w Dubaju zostaną podsumowane działania promocyjne podjęte w czasie dwuletniej kampanii.
Zarówno webinar, jak i seminarium, zostaną poprowadzone przez doświadczonych ekspertów:
- Mateusza Woźniaka – dyrektora firmy doradczej ds. jakości produkcji jabłek
- Mateusza Kawęczyńskiego – eksperta ds. handlu, eksportu i logistyki jabłek
- Iwonę Szot – doktor Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie na Wydziale Sadownictwa, Szkółkarstwa i Enologii
- Marcina Lisa – eksperta ds. produkcji jabłek i ochrony jabłoni oraz nowoczesnych technologii wykorzystywanych w sadownictwie