Automatyczne prowadzenie
Podczas testu nowy model z silnikiem kierownicy AES-35 zrobił na nas dobre wrażenie. Co istotne, jego kierownica obraca się cicho, bez wibracji i bardzo szybko, nawet 150 obr./min. W przeciwieństwie do poprzednika, silnik jest nieco mocniejszy i bardziej płaski. Jednak dostęp do dźwigni kierunkowskazów nie jest już tak dobry, jak w przypadku standardowej, oryginalnej kierownicy ciągnika. Podobało nam się to, że po zamontowaniu silnika można regulować wysokość kierownicy. Traktorzysta włącza układ kierowniczy za pomocą przełącznika kołyskowego na obudowie. Automatyczne prowadzenie można aktywować na terminalu lub za pomocą przełącznika nożnego. Podczas pracy szczególnie przydatne okazało się właśnie to nożne rozwiązanie.
Odbiornik z kontrolerem sterowania
Odbiornik AGS-2 GNSS ze zintegrowanym sterownikiem zamocowaliśmy na środku dachu kabiny, korzystając z szybkozłącza. Dzięki temu montaż i demontaż nie sprawia trudności. Wysokość odbiornika wynosi zaledwie 5,3 cm. Jego dwa pozostałe wymiary wynoszą mniej więcej 13 × 14 cm. To sprawia, że odbiornik jest znacznie mniejszy od poprzednika, czyli modelu AGI-4 firmy Topcon, a także od większości odbiorników innych producentów.
Nowy, dwuczęstotliwościowy odbiornik może przetwarzać sygnały ze wszystkich systemów pozycjonowania satelitarnego na świecie. Dzięki temu jest duże prawdopodobieństwo, że zawsze będzie dostępna wystarczająca liczba satelitów. Podczas naszego testu w pobliżu granicy holenderskiej odbieraliśmy od sześciu do ponad dwudziestu satelitów.