Steyr uzupełnił gamę swych modeli ciągnikiem z 6-cylindrowym silnikiem i udoskonaloną 8-stopniową przekładnią typu powershift do swojej serii Profi. Maszyna ma:
- wysokoprężny silnik ECOTECH firmy FTP o pojemności skokowej 6,7 l,
- układ wtryskowy typu common rail,
- turbosprężarkę,
- chłodnicę międzystopniową,
- układ neutralizacji spalin HI-eSCR.
System zarządzania mocą silnika Power Plus rozwija moc znamionową 145 KM, maksymalną 158 KM, a z systemem Power Plus jego moc sięga nawet 175 KM, jak zapewnia producent.
S-Control
Przekładnia posiada w sumie 24 biegi do jazdy do przodu i wstecz ułożone w trzech grupach oraz szereg automatycznych funkcji, zwiększających wydajność ciągnika i znacznie zwiększających komfort operatora. Grupy biegów zachodzą na siebie w dużym stopniu, co niemal wyklucza zmiany grupy podczas pracy. Przykładowo grupę biegów B można wykorzystywać bez przerwy w przenoszeniu mocy od 4,3 do 18,1 km/h i sprawdza się ona przy pracach polowych, na łąkach i pracy z ładowaczem czołowym.
Na uwagę zasługuje pedał gazu z funkcją redukcji biegu w sytuacjach, kiedy szybko potrzebna jest maksymalna moc, na przykład podczas transportu na stromej drodze.
Przekładnia nawrotna Power Shuttle zapobiega utracie siły uciągu przy zmianie kierunku jazdy podczas poruszania się poza drogami, a układ S-Stop II zdecydowanie ułatwia zatrzymywanie się na skrzyżowaniach dróg i podczas pracy z ładowaczem czołowym.
Przy zatrzymywaniu się na skrzyżowaniu lub podczas układania bel układ S-Stop II automatycznie załącza sprzęgło przy użyciu hamulca. Po zwolnieniu hamulca ciągnik ruszy powoli. Ta funkcja umożliwia precyzyjne i wygodne kierowanie ciągnikiem z centymetrową dokładnością.
Wyposażenie dodatkowe ciągnika:
- 3-punktowy zaczep,
- amortyzowana oś przednia,
- cztery elektroniczne tylne i trzy międzyosiowe zawory hydrauliki zewnętrznej,
- układy Quick Turn i Power Shuttle,
- w opcji przedni zaczep, WOM i ładowacz czołowy.