Amerykański operator Harvey Gulf International Marine od lat inwestuje w rozwiązania technicznie, które są bardziej przyjazne środowisku, niż standardowa flota morska. Operator korzysta już z zasilania hybrydowego, gazowego, elektrycznego – przyszedł czas na kolejny krok w kierunku popularyzowania niskoemisyjnych silników dla dużego sprzętu transportowego.
Niskoemisyjne statki
Harvey Gulf to pierwsza firma w Ameryce Północnej, która zainwestowała w statki zasilane gazem ziemnym – LNG. Spółka w 2015 roku do swojej floty dołączyła pierwszy dwupaliwowy statek dostawczy PSV (ang. platform supply vessel), zasilany LNG i niskosiarkowym olejem napędowym. Kolejne cztery wyprodukowano niedługo później, wszystkie mają 94 metry długości i nośność 5300 DWT.
Przez kolejne siedem lat firma sukcesywnie przekształcała zasilanie całej swojej floty na akumulatorowe, dążąc do wprowadzenia napędów wyłącznie elektrycznych i LNG do pierwszej połowy 2022 r.
– Posiadamy pięć jednostek PSV, które mogą operować neutralnie pod względem emisji dwutlenku węgla, wykorzystując odnawialny skroplony gaz ziemny – powiedział Shane Guidry, CEO spółki – Dla tych firm naftowych, które naprawdę chcą zrobić wszystko co w ich mocy, by zmniejszyć emisje podczas wierceń, mamy dostępne do czarteru statki, spalające paliwo neutralne pod względem emisji.