Sieć handlowa pomaga producentom serów regionalnych
We Francji sieć sklepów Intermarche postanowiła wspomóc producentów serów regionalnych, gdyż sprzedaż tych produktów w trakcie epidemii spadła o 60%! Sieciówka rozpoczęła kampanię promocyjną serów, aby zwiększyć ich sprzedaż.
Większość serów była sprzedawana bezpośrednio z gospodarstw, podczas targów i na lokalnych targowiskach. W związku z zakazem, który trwał ładnych parę tygodni sprzedaż znacząco się obniżyła. Jeżeli sery nie znajdą rynku zbytu, będą musiały być zutylizowane, ze względu na kończący się termin przydatności do spożycia.
CNAOL (National Council of Appellations of Origin Dairy) uruchomiła z kolei akcję „Wspierajmy nasze sery, nasz region i naszych producentów ” (#Fromagissons).
Intermarché zdecydowało się na tygodniową kampanię promocyjną w regionie Cantal serów z mleka surowego, które mają być sprzedane w cenie minimalnej. Operacja ta umożliwiła wsparcie prawie 110 producentów Fourme d'Ambert i prawie 20 producentów z Cantal.
Kampania medialna zorganizowana przez markę przyczynia się do podnoszenia świadomości wśród Francuzów, a także okazania solidarności z producentami z tego regionu.
oprac. dkol na podst. ouest-france.fr/ac-franchise.com
Fot. Kolasińska