21 kwietnia 2022 r. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli organizacji współpracujących w ramach Core Team. Omówione zostały prace zespołów projektowych, zajmujących się wyzwaniami w ogrodnictwie.
Wyzwania produkcji zrównoważonej i promocja roli owoców i warzyw w codziennym odżywianiu to strategiczne obszary prac Core Teamu. Wypracowanie podstawy i dobrych praktyk handlowych, podniesienie konsumpcji i program spójnego marketingu.
W pracę zespołów zaangażowanych jest na chwilę obecną ponad 40 osób. Praca ta ma charakter społeczny.
- Zaczęliśmy od identyfikacji wyzwań. W październiku ub. r. przedstawiliśmy 9 inicjatyw strategicznych. To miniprojekty, które uznaliśmy za priorytetowe dla rozwoju ogrodnictwa i w realizację, których chcieli zaangażować się liderzy i eksperci. Prace ruszyły. Rzeczywiście cały czas dochodzą nowe osoby, z pomysłami i chęcią szerszego, strategicznego spojrzenia, na sektor i jego otoczenie - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, inicjator powstania Core Teamu i lider zespołu projektowego ds. promocji roli owoców i warzyw w codziennym odżywianiu.
Sektor ogrodniczy – Forum współpracy liderów i ekspertów

