– Jednym z takich sposobów jest ciągłe zwiększanie ich dostępności na rynku, choć ogólnie oferta świeżych produktów bio w polskich sklepach i supermarketach jest całkiem szeroka. Wiele zależy od sezonu oraz tego, na ile sklep jest zainteresowany dostarczeniem takich produktów swoim klientom. Przykładowo, na Ryneczku Lidla można znaleźć aż 20 produktów bio Farmy Świętokrzyskiej – wskazuje.
Największą barierą dla rozwoju rynku świeżych ekologicznych produktów nie jest ani dostępność, ani cena, a brak ugruntowanej świadomości konsumentów. – Wciąż nie do końca rozumiemy, jak bardzo różni się produkt ekologiczny od konwencjonalnego i jaką ma wartość dla naszego zdrowia. Gdyby wszyscy konsumenci mieli tę świadomość, decydowaliby się na produkty ekologiczne, bo one są po prostu zdrowsze – uważa Łukasz Gębka. – Żywność bez pestycydów jest czymś do czego powinna dążyć cała branża. Na razie jednak w Polsce tylko 3,5 proc. terenów rolniczych jest ekologicznych – dodaje.
Jednak nowa perspektywa unijna zakłada, że będzie ich co najmniej 25 proc. – Mam nadzieję, że do tego poziomu polskie rolnictwo dojdzie jak najszybciej. Będzie to z korzyścią zarówno dla środowiska naturalnego, jak i przede wszystkim konsumenta – ocenia prezes Farmy Świętokrzyskiej.
Źródło: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/