— „Główną osią działań promocyjnych będą działania o charakterze B2B i B2C, ponieważ dotychczasowe doświadczenia pokazują, że na rynku azjatyckim kontakty biznesowe i spotkania bezpośrednie typu „face to face” przynoszą największą efektywność, jeśli chodzi o międzynarodową wymianę handlową” — komentuje Karolina Kamińska, Project Manager Unii Owocowej.
Na podbój Malezji i Tajlandii
Malezja jest dużym importerem owoców i warzyw. Wartość importu na ten rynek sięga 1,388 mld euro, co stanowi blisko2,471 milionów ton, głównie świeżych owoców ze stref umiarkowanych (a także soków owocowych i przetworów owocowych), których lokalna uprawa jest niemożliwa lub trudna. Wartość importu jabłek w Malezji w 2019 r. wyniosła ponad 119,6 mln USD i blisko 105 791 tysięcy ton.
Łącznie z całej Europy zostało złożonych 128 wniosków na programy proste. W roku 2020 Komisja Europejska przyznała dofinansowanie jedynie dla dwóch programów z branży świeżych owoców i warzyw. Zauważony został projekt z Polski (grupę docelową stanowiły rynki Tajlandii i Malezji) oraz belgijski (rynek docelowy: Chiny).
— „Głównym celem kampanii informacyjnej i promocyjnej jest zwiększenie konkurencyjności unijnego sektora produkcji jabłek. Założenie to zostanie osiągnięte dzięki realizacji celów szczegółowych, które jednocześnie będą ukazywać w sposób mierzalny efekty oddziaływania projektu. Można je podzielić na dwa segmenty: korzyści ekonomiczne i informacyjne” – podkreśla Karolina Kamińska, Project Manager Unii Owocowej.
— „Realizacja kampanii pozwoli na zwiększenie wartości eksportu europejskich jabłek na rynek Malezji i Tajlandii poprzez pogłębienie dotychczasowych kanałów dystrybucji, kreowanie pozytywnej postawy konsumpcyjnej w stosunku do owoców pochodzących z Europy oraz zdobycie nowych partnerów handlowych, niezbędnych dla rozwoju kontaktów międzykontynentalnych” – dodaje Paulina Kopeć, sekretarz generalna Unii Owocowej.
Korzyści ekonomiczne w postaci zwiększonego eksportu jabłek na rynki Malezji i Tajlandii będą bezpośrednim wynikiem działań informacyjnych i promocyjnych zmierzających do zwiększenia świadomości mieszkańców obu krajów. Planowane działania, mające na celu dotarcie do tych osób z odpowiednim przekazem przedstawiającym korzyści wynikające z konsumpcji europejskich jabłek. Zwiększenie świadomości grupy docelowej nastąpi w zakresie walorów europejskich jabłek, w tym metod ich produkcji, standardów jakości wymaganych przy produkcji rolno-spożywczej w UE, bezpieczeństwa produktu, walorów smakowych i odżywczych. Wynikiem całej akcji będzie wzrost spożycia jabłek pochodzących z UE.