Patrząc na poszczególne gatunku: truskawka zdobyła tytuł ulubionego owocu Polaków, a borówka najlepszego w opinii polskich dietetyków. Czerwiec zdominowała jagoda kamczacka, a sierpień aronia. Agrest, porzeczka i minikiwi zaznaczyły swoją atrakcyjność kulinarną, a bardziej nieszablonowo promowała się malina – akcją realistycznego rysowania owocu i prezentacją odmiany w kolorze żółtym. W roku 2020 po raz pierwszy promocją objęto przetwory. Producenci pokazali, że superowoce wzmacniają odporność i że potrafimy się nimi dzielić.
Polskie owoce wygrały z COVID-19
Pandemia wygenerowała dodatkowy popyt na owoce jagodowe. Produkcja wzrosła o 10%, wzrosła również sprzedaż soków NFC i mrożonek. Plantatorzy pokazali, że umieją dostosować się do warunków i wykorzystywać nowe okazje do promocji. Pomagali w czasie najdramatyczniejszych zachorowań, wspierali gastronomię i zapraszali na plantacje w momencie, kiedy ludzie bardzo tego potrzebowali. Swoją ofertę pokazali jagodowi przetwórcy.
Patrząc na poszczególne gatunku: truskawka zdobyła tytuł ulubionego owocu Polaków, a borówka najlepszego w opinii polskich dietetyków. Czerwiec zdominowała jagoda kamczacka, a sierpień aronia. Agrest, porzeczka i minikiwi zaznaczyły swoją atrakcyjność kulinarną, a bardziej nieszablonowo promowała się malina – akcją realistycznego rysowania owocu i prezentacją odmiany w kolorze żółtym. W roku 2020 po raz pierwszy promocją objęto przetwory. Producenci pokazali, że superowoce wzmacniają odporność i że potrafimy się nimi dzielić.