Bezawaryjna praca ciągnika to marzenie każdego rolnika, bez względu na to, czy prowadzi rodzinne gospodarstwo, czy jest właścicielem przedsiębiorstwa działającego na tysiącach hektarów. W 2017 roku firma John Deere opracowała program Expert Alerts, który zbiera dane w maszynach John Deere w aplikacji JD Link i bezprzewodowo przesyła informacje do dilerów o potencjalnych problemach z daną częścią maszyny. Następnie generowane jest zalecenie rozwiązania powstałej usterki.
John Deere Expert Alert
Program Expert Alert umożliwia dilerom marki John Deere wczesną diagnozę usterki i proaktywną obsługę maszyn. To z kolei wydłuży czas bezawaryjnej pracy maszyny, zwiększając jej wydajność i rentowność przedsiębiorstwa, w którym pracuje. Udoskonalanie systemu Expert Alert to jedno z głównych zadań Piotra Grabińskiego, który w 2018 roku przeniósł się do centrali Johna Deere’a w Mannheim. Tam objął stanowisko analityka danych wsparcia technicznego i rozpoczął budowę struktur nowego działu wsparcia telematyki ciągników.
– W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie udało się nam w wykorzystać informacje z maszyn do powiadamiania klientów o zbliżającej się awarii i możliwości naprawy. Powierzyliśmy Piotrowi wdrożenie tego w ciągnikach produkowanych w Mannheim, natomiast wpadł on na przeszkodę: nowe unijne przepisy RODO. Ale Piotr współpracował z różnymi zespołami i opracował narzędzia automatyzujące, formularze zgody, sposoby wyłączania transmisji danych w przypadku zmiany sprzętu przez klientów. Naprawdę jestem pod wrażeniem – mówi Chris Davison, globalny dyrektor platformy ciągników John Deere.