Z komunikatu, który wydał Pfeifer & Langen Polska wynika, że firma zmienia warunki w stosunku do kampanii 2021/2022, które m.in. polegać mają na uwzględnieniu dodatkowej premii do każdej tony dostarczonej w styczniu br. za trudne warunki odbioru buraków w wysokości odpowiednio:
- za buraki dostarczone od 1 do 7 stycznia - 2 zł.
- za buraki dostarczone od 8 do 14 stycznia - 4 zł.
- za buraki dostarczone od 15 do 29 stycznia - 6 zł.
Ponadto Pfeifer & Langen Polska w kampanii 2021/2022 dodaje, że buraki niekontraktowane zostały objęte zwyżką ceny z tytułu dostawy po 10 grudnia w takiej samej wysokości jak buraki kontraktowane.
Cukrownia zmienia także warunki na kampanię 2022/2023. W komunikacie podaje, że podwyższona została cena za buraki kontraktowane na 34 Euro/t buraków o standardowej jakości (zaw. cukru 16% i strata wydatku 2%), a producenci, którzy dostarczą buraki ze średnią teoretyczną stratą wydatku większą niż wartość 2% będą rozliczeni jak przy stracie równej 2%, z kolei plantatorzy, którzy dostarczą buraki ze średnią teoretyczną stratą wydatku niższą niż wartość 2 % będą rozliczeni wg. osiągniętego wyniku teoretycznej straty wydatku.