Najmocniejsza linia ciągników gąsienicowych firmy Challenger zapewnia większą moc, oferując jednocześnie innowacje poprawiające wydajność na polu. AGCO przedstawia te ciągniki odbiorcom w Ameryce Północnej.
Doświadczenie ma znaczenie
Korzystając ze sprawdzonych rozwiązań i 30-letniego doświadczenia AGCO w ciągnikach gąsienicowych wprowadza m.in.:
- nowe kombinacje silnika i przekładni,
- ulepszony układ gąsienic i podwozia,
- więcej opcji hydraulicznych i zaczepów,
- przeprojektowaną kabinę.
Silniki MAN 15,2 l i 16,2 l
Seria MT800 to cztery modele z silnikami MAN. Wersja MT851 dysponuje mocą 511 KM, MT856 ma 564 KM, a MT862 nawet 618 KM. W tych ciągnikach pracują 15,2-litrowe, 6-cylindrowe silniki wysokoprężne. Czwarty, najmocniejszy Challenger MT867 o mocy 673 KM ma również sześciocylindrowy silnik, ale o pojemności 16,2 l.
Oszczędność paliwa
Silniki pracujące w zakresie od 1000 do 1700 obr./min we współpracy z przekładnią AccuDrive zapewniają maksymalny moment obrotowy od 1100 do 1450 obr./min. Dzięki temu można zaoszczędzić na paliwie. Tractor Management System (TMS) automatycznie kontroluje prędkość obrotową silnika i przełożenie w celu zapewnienia stałej prędkości jazdy. Przekładnia optymalizuje zużycie paliwa w zależności od obciążenia. Zasada jest taka: jeśli nie jest potrzebny duży moment obrotowy, to układy ciągnika pozwalają jeszcze bardziej zaoszczędzić na paliwie.