Modele tej serii cechuje niskie zużycie paliwa dzięki opracowanemu przez FPT Industrial układowi napędowemu. Nowy, 4-cylindrowy silnik F36 o pojemności skokowej 3,6 litra ma moc 82 kW i moment obrotowy 460 Nm. Dla spełnienia norm emisji spalin Stage V producent zdecydował się na układ Hi-eSCR2, wykorzystujący recyrkulację gazów spalinowych o niskim natężeniu przepływu (EGR), selektywną redukcję katalityczną (SCR) i filtr cząstek stałych (DPF). Układ SCR jest wyposażony w bezobsługowy filtr, który umożliwia utrzymanie kompaktowych wymiarów układu neutralizacji spalin, więc nie ogranicza widoczności.
Oszczędny tryb Eco
Nowa seria D wprowadza także szereg funkcji ograniczających zużycie paliwa. Wśród nich na uwagę zasługuje, stanowiący standardowe wyposażenie tryb Eco, który zapewnia automatyczną regulację prędkości obrotowej silnika i ciśnienia w układzie hydraulicznym przy wszystkich pracach, które nie wymagają utrzymania stałej prędkości i mocy, dzięki czemu pozwala oszczędzić nawet do 10% paliwa. Kolejnymi funkcjami jest automatyczne włączanie obrotów jałowych, gdy maszyna nie pracuje przez ponad 5 sekund i wyłączanie silnika po 3 minutach bezczynności.