Przed dwoma laty Volkswagen Group China w ramach projektu Vertical Mobility postanowiła zbadać kolejną generację rozwiązań transportowych, w tym rynek miejskiej mobilności powietrznej. Chodzi o rozszerzenie ruchu miejskiego na przestrzeń powietrzną. Po intensywnych badaniach, pracach koncepcyjnych i rozwoju, zespół projektowy opracował pierwszy model. Ten wstępny prototyp otrzymał przydomek "Latający Tygrys" ze względu na swoje charakterystyczne czarno-złote barwy, które zostały namalowane dla upamiętnienia jego premiery w Roku Tygrysa.
Cztery osoby i bagaż
Prototyp bazuje na istniejących rozwiązaniach autonomicznej jazdy z wykorzystaniem akumulatorów do bezemisyjnej mobilności. Luksusowy model x-wing o długości 11,2 m i rozpiętości skrzydeł 10,6 m ma osiem wirników do pionowego startu i dwa śmigła do lotu poziomego. W tym roku Grupa przeprowadzi kilka testów lotniczych w celu optymalizacji tej koncepcji, a ulepszony prototyp przejdzie kolejne zaawansowane loty testowe w 2023 r. Przyjmuje się, że w pełni elektryczny i zautomatyzowany eVTOL mógłby docelowo przewozić czterech pasażerów plus bagaż na odległość do 200 km.