Komisja Europejska przedstawiła swój roczny plan promowania europejskich produktów rolno-spożywczych oraz ich wysokich standardów zrównoważonego rozwoju, jakości, dobrostanu zwierząt i zdrowych nawyków żywieniowych w UE i za granicą. W ramach nowej polityki promocyjnej, która będzie występować w nowym roku pod hasłem „Enjoy, it's from Europe”, przeznaczono 185,9 mln euro na dotacje dla organizacji rolno-spożywczych w całej UE na finansowanie kampanii promocyjnych zarówno w Unii Europejskiej, jak i poza jej granicami. Wszystkie branży, z wyjątkiem tytoniu, kwalifikują się do dotacji UE.
Unijny komisarz ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski podkreślił ważność promowania europejskich produktów rolno-spożywczych i ich jakości na całym świecie.
- Nasza polityka promocyjna pomaga producentom znaleźć nowe rynki i szerzyć renomę ich produktów – powiedział Janusz Wojciechowski.
Nowa polityka promocyjna ma na celu otwarcie nowych rynków dla sektora rolno-spożywczego, który boryka się z rosnącymi kosztami produkcji, a także promowanie produktów, które są zgodne z unijną strategią „Od pola do stołu” na lata 2019-2024 i jej celami w zakresie zrównoważonego rozwoju, dobrostanu zwierząt oraz promocji świeżych owoców i warzyw oraz zdrowej, zrównoważonej diety.