Cyfryzacja w rolnictwie przeżywa niezwykle dynamiczny rozwój. Dilerzy marki John Deere są w stanie zdalnie wspomagać swoich klientów dzięki systemów łączności bezprzewodowej. Korzystają z narzędzi do zdalnego monitorowania i proaktywnego serwisowania (aktywnego wykrywania usterki, jeszcze zanim się pojawi) maszyn w celu minimalizacji przestojów maszyn.
– W ciągu ponad 180 lat istnienia nasz firma nieustannie ewoluowała, żeby stać się największym producentem maszyn rolniczych na świecie. Zapowiadamy właśnie kolejną ważną zmianę, o której chcę opowiedzieć. John Deere dąży do miana producenta inteligentnych rozwiązań (ang. Smart Industrial Company) – powiedział Mark von Pentz, prezes John Deere Ag.
Systemy produkcyjne
W przyszłości John Deere nie będzie tylko sprzedawał pojedynczych maszyn. Firma zmierza w kierunku organizacji całego systemu produkcji rolnej, począwszy od maszyn do zbioru plonów, przez sprzęt wykorzystywany we wszystkich kolejnych zabiegach, których efekty prowadzą do kolejnych zbiorów. Uwalniając jednocześnie potencjał ekonomiczny i ekologiczny, John Deere dąży do efektywnego wykorzystania środków produkcji. Proponowane rozwiązania będą zmierzać do optymalizacji nie tylko kosztów maszyn, ale również całego łańcucha produkcyjnego.
– Skupimy się na systemach produkcyjnych kukurydzy, soi, zbóż, bawełny i cukru, nabiału, hodowli zwierząt oraz na uprawach strategicznych, jak owoce i warzywa dodaje Mark von Pentz.