Rentowność prowadzonego biznesu zależy od interpretacji danych i wyciąganych na ich podstawie wniosków. – Dlatego też jako John Deere tak mocno postawiliśmy na Operations Center, czyli platformę, projekt, który pozwala użytkownikom zbierać bardzo duże ilości danych, które można przekuć na strategiczne decyzje, a co za tym idzie rzeczywiste wyniki ekonomiczne. Operations Center jest darmowym portalem, jak i aplikacją mobilną do zarządzania gospodarstwem, dostępnym dla każdego rolnika a dzięki połączeniu z usługami firm zewnętrznych daje klientom nieograniczone możliwości – argumentuje Bogdan Kazimierczak, odpowiedzialny za rozwiązania cyfrowe oraz klientów Strategicznych w firmie John Deere.
JDLink
Dane maszyn, dokumentacja agronomiczna i ustawienia maszyn są zapisywane w „chmurze” Operations Center dzięki systemowi telematycznemu JD Link. System ten umożliwia sprawdzenie informacji o lokalizacji i godzinach pracy maszyny (co ma podstawowe znaczenie dla zaplanowania przeglądów okresowych z odpowiednim wyprzedzeniem), monitoring kodów błędów, zdalną diagnostykę za pomocą Service Advisor Remote a nawet wykrywanie potencjalnych usterek za pomocą usługi alarmów eksperta. JD Link cechuje się również innymi ważnymi udogodnieniami dla użytkowników, jak: zdalny dostęp do wyświetlacza, bezprzewodowy transfer danych a przede wszystkim gromadzenie danych agronomicznych dotyczących upraw i stosowanych środków ochrony roślin. Należy podkreślić rolę synchronizacji pracy maszyn – nawet do kilku maszyn na jednym polu. Co to oznacza w praktyce? Jeżeli na jednym większym polu pracuje np. kilka opryskiwaczy, nie ma ryzyka, że zdublują one wykonywany zabieg – inteligentny system to wykluczy dzięki współdzielenia mapy pokrycia wszystkich opryskiwaczy i wyłączania sekcji w miejscach opryskanych już przez inną maszynę.