Duża, ale zwinna
Valtra T154 robi wrażenie dużego, ale kompaktowego ciągnika, z charakterystycznym przewężeniem ramy pod silnikiem, które pozostawia miejsce na duży skręt przednich kół. Sześciocylindrowy silnik o pojemności 6,6 l rozwija moc maksymalną 121 kW/165 KM, która z doładowaniem wzrasta do 132 kW/180 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm, a z powerboostem 740 Nm przy 1500 obr./min. Normę emisji spalin Stage V zapewniają: katalizator DOC, filtr DPF i układ SCR z czynnikiem Ad-Blue.
Bezstopniowa przekładnia Direct
Testowany przez nas ciągnik wyposażony był w bezstopniową przekładnię Direct, która oferuje 4 zakresy przełożeń (A, B, C, D) oraz maksymalną prędkość 53 km/h przy zredukowanych obrotach silnika. Producent zapewnia, że silniki AgcoPower to oszczędne jednostki. Postanowiliśmy to sprawdzić przy wiosennej uprawie, z ważącym 2,5 t kultywatorem marki Agro-Tom, którego szerokość robocza wynosiła 4 m. Test zużycia paliwa sprowadzał się do dwóch pomiarów: pierwszego bez dociążenia przodu ciągnika i drugiego z obciążnikiem o masie 1,2 t na przednim TUZ. Odpowiemy także na pytanie, jaki wpływ na zużycie paliwa ma odpowiednie dociążenie przedniej osi ciągnika.