Firma Steyr ogłosiła więcej szczegółów dotyczących napędu spalinowo-elektrycznego w ciągniku koncepcyjnym. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny napędza 700-voltowy generator o mocy ciągłej 100 kW i mocy szczytowej do 205 kW. Generowana energia elektryczna napędza silnik, który przenosi moment obrotowy na koła ciągnika. Co ważne, taki sposób przekazania napędy jest bezstopniowy i nie wymaga mechanicznej przekładni.
Cechy napędu elektrycznego
Steyr stawia na tzw. superkondensator, który jest w stanie pochłaniać i uwalniać energię elektryczną znacznie szybciej niż konwencjonalny akumulator. Na przykład oprogramowanie ciągnika może na jedną minutę aktywować eBoost, dający do 60 kW dodatkowej mocy. Według producenta umożliwia to do 25% szybsze przyspieszenie od momentu zatrzymania podczas transportu.
- Kluczowym elementem efektywnej jazdy po drodze jest, jak szybko pojazd może osiągnąć wcześniejszą prędkość jazdy po przejechaniu skrzyżowania czy też zjechaniu z ronda. Opracowywany przez nas napęd elektryczny ułatwia powrót do maksymalnej prędkości jazdy, którą ciągnik może osiągnąć szybciej niż ciągnik z tradycyjną przekładnią - powiedział Christian Huber, wiceprezes globalnego zarządzania produktem w segmencie ciągników.