Prace rozwojowe nad potężnym opryskiwaczem ze zbiornikiem o pojemności 20 tys. litrów Dammann rozpoczął już w czerwcu 2020 roku. Na początku 2022 roku powstał prototyp, który obecnie jest w fazie testów polowych. Z pełnym zbiornikiem Dammann Profi-Class Tridem waży około 30 ton i do współpracy potrzebuje ciągnika o mocy około 350 KM!
Dwa lata testów
Zarówno ten, jak i następny rok zielono-żółty opryskiwacz niemieckiego producenta spędzi na farmie, gdzie będzie poddany skrupulatnym testom. Dammann zapowiada, że kolejna tak duża jednostka, nie powstanie aż do końca 2023 roku. Nie planowany jest również import giganta do innych krajów. Według zapewnień producenta, model demonstracyjny będzie zaprezentowany na danym rynku, tylko w przypadku zainteresowania ze strony potencjalnych nabywców, jednak nie wcześniej niż w 2024 roku.
Tandem ze zbiornikiem o poj. 14 tys. litrów
Poprzednia wersja przyczepianego opryskiwacza Profi-Claas na układzie jezdnym tandem miała zbiornik o pojemności 14 tys. litrów. Rozstaw kół nowego flagowego opryskiwacza można regulować w zakresie od 2,15 do 2,25 m i może być wyposażony w 38- lub 42-calowe opony. Pierwsza i trzecia oś są kierowane za pomocą mechaniczno-hydraulicznego nadążnego układu kierującego. W standardzie wyposażenia jest hydrauliczna amortyzacja dyszla.Ile będzie kosztować Dammann Profi-Class Tridem?
Dokładna cena nie jest jeszcze znana, ale w wersji podstawowej z belką o szerokości od 36 do 42 m, 500-litrowym zbiornikiem na czystą wodę, przypuszczalnie będzie kosztować powyżej 240 tys. euro.
opr. aj
fot. firmowe