Pługi, mulczarki, kosiarki, maszyny leśne, przyczepy transportowe – na wielu maszynach tylne światła są niezbędne. Brud, wstrząsy i uderzenia kamieni powodują ich szybsze zużycie. Przenośne zestawy przewodowe można zdemontować na czas pracy w polu lub lesie, ale ułożenie w kabinie prawie zawsze oznacza plątaninę kabli. Jeśli zapomnimy o demontażu takiego zestawu, szczególnie po całym dniu pracy w lesie, możemy zapomnieć o ponownym jego użyciu.
Instrukcja Connix ważna rzecz
Akumulatory lamp Connix
Żywotność akumulatorów decyduje o czasie pracy. Jeśli nie są używane przed dłuższy okres, sprzedawca zaleca ładowanie ich przynajmniej co sześć miesięcy. W związku z tym zdziwiło nas, że już po 48 godz. stan naładowania wynosił 50%, a we włączniku migała niebieska dioda. Wyjaśnienie znaleźliśmy w trakcie użytkowania. Po każdym użyciu należy wyłączyć lampy, krótko naciskając przycisk. W przeciwnym razie tylne światła są wprawdzie wyłączone, ale niestety nie wyłącza się zużywająca energię łączność radiowa.
Brak kontrolki naładowania akumulatorów
Naszą uwagę zwróciły jeszcze dwie sprawy. Po dłuższym użytkowaniu w szczelinach między U-kształtnymi kloszami świateł tylnych, kierunkowskazu i hamowania, gromadzi się brud. Nie można go w żaden sposób usunąć. Ponadto nie działa kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej ciągnika, a z kabiny nie ma podglądu na stan naładowania akumulatorów w lampach. Dlatego zalecamy, żeby…
Pełen artykuł o lampach bezprzewodowych Connix prezentujemy w „profi” 4/2019.
opr. aj