Dobry program konserwacji opon pozwala zachować ich sprawność, osiągi, a przede wszystkim bezpieczeństwo. Zacznijmy od początku, czyli co robić zimą i na przedwiośniu.
Odciążenie opon
Przed zimowym spoczynkiem zwiększ ciśnienie w oponach. To szczególnie istotne w przypadku kombajnów, które są bardzo ciężkie i przez większość czasu nie pracują. Idealnym rozwiązaniem byłoby niewielkie uniesienie ich nad podłożem, aby opony nie były obciążone. W przeciwnym razie konieczne jest mocne napompowanie opon, aby uniknąć ich spłaszczenia. Pozwoli to zminimalizować ryzyko przebicia opony.
Ciśnienie w ogumieniu
Przed rozpoczęciem sezonu należy sprawdzić ciśnienie w oponach i ustawić je tak, jak zaleca producent w firmowych tabelach. Temperatura zewnętrzna ma wpływ na ciśnienie, dlatego ważne jest, aby regularnie je sprawdzać. Warto też kontrolować stan opon i w razie potrzeby naprawiać je lub wymieniać przed sezonem, co pozwoli uniknąć niepotrzebnych przestojów pojazdu. W przypadku przyczep i cystern, ważne jest, aby rotować (lub zmieniać) opony na osiach. Dzieje się tak dlatego, że opony zamontowane na osi centralnej są zwykle najbardziej narażone na zużycie. Technicy BKT zalecają pomiar głębokości bieżnika i jego zużycia, aby opony mogły być optymalnie obracane i montowane. W razie wątpliwości należy skonsultować się z lokalnym specjalistą lub dealerem BKT.