Lato 1997 r. było przełomowym okresem nie tylko dla technologii zbioru zbóż, ale także dla akceptacji rynkowej chroniących glebę podwozi gąsienicowych w samobieżnych maszynach żniwnych. Opracowane i gruntownie przetestowane przez Claas Industrietechnik (CIT) w Paderborn podwozia z napędem gąsienicowym od tego czasu są uznawane jako punkt odniesienia w branży. Początkowo były dostępne dla modeli Lexion.
Poprawa komfortu jazdy
W 2004 roku znacznie poprawiono komfort jazdy, wprowadzając gumowe amortyzatory, na osiach dotychczas sztywno zamontowanych podwozi. Później pojawiło się zawieszenie hydropneumatyczne, które w 2011 r. wyróżniło nową generację Terra Trac i nadal zapewnia wyjątkowy komfort. Umożliwiło ono znaczną poprawę dopasowania do podłoża i po raz pierwszy udało się uzyskać na drodze prędkość 40 km/h.
„Początkowo niewiele ponad 10 procent maszyn było wyposażonych w napędy Terra Trac. Obecnie udział ten dla samej serii Lexion wynosi ponad 50 procent. W Ameryce Północnej z naszymi gąsienicami dostarczanych jest ponad 70% Lexionów, a w Wielkiej Brytanii ponad 90%” – wspomina dr Ulf Leinhäuser, rzecznik Zarządu Claas Industrietechnik Paderborn.