Aplikacja mobilna ARiMR – rewolucja w kontaktach z rolnikami
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zaprezentowała nowy produkt cyfrowy – aplikację mobilną dla rolników. Umożliwia ona dwukierunkowy kontakt rolnika i Agencji. Obecnie testowana jest w trzech województwach, od września ma ruszyć w całym kraju.
Obsługa tego programu nie jest skomplikowana. Rolnik otrzymuje na smartfona, działającego w systemie Android i iOS, informację od ARiMR o potrzebie np. wykonania zdjęcia działki. Następnie loguje się do aplikacji, wchodzi w przesłane mu przez pracownika ARiMR zadanie, w ramach którego został poproszony o wykonanie zdjęcia.
W zadaniu znajduje się szczegółowa instrukcja, co za pośrednictwem telefonu ma sfotografować, ile zdjęć zrobić, z jakiego miejsca na polu i w jakim kierunku ma wykonać fotografię, która jest zawiera dane o współrzędnych geograficznych. Na koniec zrobione przez siebie zdjęcia rolnik przesyła za pośrednictwem aplikacji do Agencji, gdzie następuje ocena poprawności ich wykonania.
– Myślę, że patrząc w przyszłość będziemy w stanie wyrzucić więcej rzeczy z naszych wewnętrznych systemów do tej aplikacji mobilnej. Nie umiem w tej chwili powiedzieć, czy za jej pomocą będzie można składać wnioski, ale mamy wizje co w tej aplikacji powinno się znaleźć. Ogromnym wyzwaniem są plany nawozowe, udostępnienie danych dotyczących siedzib stad, czy statusy wniosków złożonych przez rolnika w ARiMR – mówi Tomasz Nowakowski, Prezes Agencji.
Jak dodaje, wkrótce zbędne mają się stać pisma, wezwania i odpowiedzi na nie w wersji papierowej lub osobiste stawienie się rolnika w urzędzie, czy też konieczność przeprowadzenia w gospodarstwie kontroli na miejscu. Skrócić się ma czas obiegu korespondencji, a tym samym załatwienia sprawy przez rolnika w ARiMR. Docelowo w aplikacji rolnik ma mieć pełny dostęp do wszystkich informacji o swoim gospodarstwie i procedowanych sprawach w Agencji.