Problemy z IRZplus
Nowa wersja aplikacji IRZplus nie spełnia na razie oczekiwań i wymagań hodowców. System się zawiesza, dane są często nieprawidłowe i niewiarygodne, a zdarzenia trudno zgłosić na czas. Mimo wielokrotnych prób, nie zawsze udaje się wypełnić odpowiednie zgłoszenie w terminie.
System jest niestabilny i chociaż ARiMR pracuje nad poprawą aplikacji, nie wiadomo, kiedy sytuacja się zmieni, a rolnicy będą mogli spokojnie korzystać z platformy z pewnością, że dane tam zawarte są zgodne ze stanem faktycznym.
Czy można zgłosić zdarzenie w siedzibie ARiMR?
Są też inne formy składania dokumentów do komputerowej bazy danych IRZ, m. in. (w sytuacjach wyjątkowych, niewynikających z przyczyn leżących po stronie odpowiednio dokonującego zgłoszenia, składającego wniosek lub przekazującego informację) za pomocą e-PUAP lub e-mailem z dokumentem podpisywanym przez nadawcę podpisem elektronicznym.
Rolnicy byli zaniepokojeni tym, że jedyną drogą dokonywania zgłoszeń jest elektroniczna (aplikacja albo e-PUAP i e-mail), zdarzyło się, że na początku stycznia, gdy udawali się do biura powiatowego po pomoc, odsyłano ich z kwitkiem z radą, żeby próbować sprawę załatwić przez internet.
Tymczasem z komunikatu na stronie Agencji i uzyskanych od pracowników informacji wynika, że aktualnie można udać się do siedziby ARiMR i tam złożyć dokumenty.
Odpowiednie wnioski i formularze można pobrać tutaj, wydrukować, wypełnić i dostarczyć do odpowiedniego biura powiatowego Agencji.
Warto również zgłaszać wszystkie błędy i nieprawidłowości do ARiMR, co może pomóc w zdiagnozowaniu konkretnych problemów. Dokładny opis sytuacji ze zrzutem ekranu komputera należy przesłać na adres arimr_hd@arimr.gov.pl