Elektroniczna platforma zamiast papierów
Poszukując informacji o posiadanej maszynie, specyfikacji części zamiennych, naprawy czy obsługi rolnik najczęściej sięga do papierowej wersji instrukcji obsługi, katalogu i innych dokumentów, o ile je posiada i przez lata użytkowania nie zgubił ich lub nie zniszczył.
Coraz częściej jednak użytkownicy maszyn rolniczych szukają odpowiedzi w Internecie, ale nie zawsze jest to takie proste, jak może się wydawać.
Łącząc wygodę korzystania z nowych technologii i solidną dawkę wiedzy o swoich produktach, Claas przygotował platformę Claas Connect dla rolników korzystających ze sprzętu tej marki. Dzięki niej klient może zdobyć informacje o maszynie Claas, którą posiada lub chciałby nabyć, może ją monitorować, wie, jak ją konserwować, naprawić i usprawnić.
Jak działa platforma?
Przede wszystkim, Claas Connect jest bezpłatny i dostępny nie tylko na komputerze, ale także na urządzeniach mobilnych – tablecie i smartfonie.
– Użytkownik Claas Connect ma dostęp do budowania osobistego świata Claas, który pozwoli na komfortową pracę i obsługę maszyn oraz lepsze zarządzanie gospodarstwem – mówi Sławomir Lewczyk z Claas Polska.
Jak skorzystać z tej usługi? Wystarczy się zarejestrować tutaj, mailem albo kontem na Facebooku lub Google.
Niezależnie, czy rolnik posiada maszynę nową czy używaną, pierwszym krokiem będzie wpisanie numeru seryjnego. W ten sposób użytkownik może być pewien, że platforma udostępni mu dopasowaną do konkretnego modelu elektroniczną instrukcję obsługi oraz katalog części zamiennych Parts Doc, które w razie potrzeby można zamówić przez Internet. Nawet w przypadku wieloletnich maszyn Claas części zamienne są dostępne – w linii produktów Silver Line.
– Dodatkowo mamy informację o interwałach przeglądów posiadanych maszyn Claas – wyjaśnia Sławomir Lewczyk – Za pomocą specjalnej aplikacji dobierzemy rodzaje i ilość środków smarnych do maszyny. Po odszukaniu potrzebnych części możemy je zamówić w internetowym sklepie Parts Shop, który również jest zamieszczony na platformie.