Emisje akcji pozwalają realizować strategię
Założyciel Kombinatu na początku rozwijał firmę z własnych środków i mógłby dalej to robić, jednak w 2020 roku zdecydował się na sprzedaż 17 proc. udziałów. 16 listopada ubiegłego roku o godzinie 16.20 – 4,20 miliona akcji Kombinatu Konopnego trafiło do sprzedaży. Akcje były w bardzo atrakcyjnej dla kupującego cenie i dzięki temu założyciel kombinatu zyskał 900 wspólników i w zaledwie 40 minut zebrano 4,2 mln zł, co było także dla niego dużym zaskoczeniem. Media podawały, że to absolutny rekord crowdfundingu w Polsce. Pozyskane z pierwszej emisji pieniądze pozwoliły na realizację założonej strategii.
– W tej chwili firma zarabia tylko na obszarze zielarskim. Do kierunku włókienniczego cały czas jeszcze dokładamy pieniądze, ale taki był nasz zamysł od początku. Dzięki temu, że emisja naszych pierwszych akcji powiodła się spektakularnie, później była kolejna emisja, a z uwagi na duże zainteresowanie jesteśmy w trakcie przygotowań kolejnej emisji akcji. Dzięki tym działaniom zostały zainwestowane w firmę duże pieniądze, więc nic tylko trzeba nadal ciężko pracować, realizować kolejne założenia, rozwijać się i spełniać marzenia – wyznaje Maciej Kowalski.