Test ładowarki Faresin 6.26 Classic 52 - plusy i minusy
O teleskopach, przyciskach i obsłudze – zobacz, jak w szczegółowej ocenie wypada ładowarka teleskopowa Faresin 6.26 Classic 52!
Porównanie 5 ładowarek
Test porównawczy 5 ładowarek teleskopowych prezentowaliśmy w profi 6-2021 w artykule "Ładowarki Faresin, JCB, Kramer, Manitou i Merlo" oraz w profi 1-2022 w artykule "O teleskopach, przyciskach i detalach". Teraz przyszedł czas na wyszczególnienie mocnych i słabych stron każdej z pięciu maszyn. Masz prenumeratę profi? Zaloguj się na portalu i czytaj za darmo!
Plusy ładowarki Faresin 6.26 Classic 52
- euroramka z ryglowaniem hydraulicznym jako wyposażenie fabryczne
- przyłącza czwartego obwodu hydraulicznego przy ramce osprzętu
- dobry zakres regulacji fotela, jedyny fotel z dwoma podłokietnikami
- łatwa do czyszczenia podłoga kabiny
- wygodne, szerokie wejście
- dobry wskaźnik obciążenia silnika
- doskonała widoczność punktów zaczepowych dzięki sięgającej nisko w dół szybie przedniej
- dobre lusterko zapewniające widoczność zaczepu transportowego
- bardzo dobra klapa do czyszczenia obszaru przed chłodnicą
- łatwo dostępny i dobrze oznakowany wlew paliwa z tyłu
- dobry napęd i pedał hamulca, pedał gazu pod dużym kątem do podłogi
- smarowniczki zwrotnic są wysoko
- dostęp do bieguna akumulatora także przy opuszczonym wysięgniku
- punkty serwisowe przy silniku są łatwo dostępne dzięki bocznej klapie
- wszechstronny komputer pokładowy
Minusy ładowarki Faresin 6.26 Classic 52
silnik pracuje bardzo głośno, nieprzyjemne rezonowanie w kabinie
oddzielne kluczyki do stacyjki, drzwi i wlewu paliwa
słaby dostęp do obsługi klimatyzacji
uciążliwy wyłącznik czuwakowy na joysticku
joystick chodzi ciężko, złe dozowanie i jednoczesna obsługa różnych funkcji
joystick umieszczony bardzo nisko
przełączanie przekładni nawrotnej dźwignią przy kierownicy lub joystickiem trzeba ustawić na terminalu, nie można tego używać na zmianę
zacinający się przełącznik elektronicznego hamulca ręcznego
za mało przegródek, brak schowka
wycieraczka za krótka mimo dobrze zaokrąglonej szyby
krata ochronna wewnątrz kabiny, brak wycieraczki szyby dachowej
przełączniki położenia pływakowego i amortyzacji wstrząsów można łatwo ze sobą pomylić
trzeba przełożyć dźwignię z przodu przy wysięgniku, aby zablokować ryglowanie osprzętu (lepsza byłaby obsługa oburącz w kabinie)
w dodatkowym obw. hydraulicznym w neutralnym położeniu dźwigni nie ma ciśnienia, dlatego potrzebny jest zamek hydrauliczny przy osprzęcie
Profil przydatności ładowarki Faresin 6.26 Classic 52
Poziom hałasu w kabinie ładowarki Faresin 6.26 Classic 52
dr Artur Jakubek
redaktor naczelny magazynu Profi
<p class="MsoNormal">redaktor naczelny magazynu „profi”</p>
Najważniejsze tematy