Nowe rozwiązania w ciągnikach John Deere 6M i 6R. Co się zmieniło?
Dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników najpopularniejszych ciągników w gamie maszyn John Deere’a, czyli traktorów z serii 6M i 6R. Amerykański producent przygotował pakiet aktualizacji, które nie tylko poprawiają komfort pracy w ciągniku, ale i wydajność samej maszyny. Co się zmieniło?
Apple CarPlay oraz Android Auto będą dostępne w serii 6R
Niby rzecz przyziemna, a jak istotna podczas długich godzin spędzonych w ciągniku. Od teraz rolnicy będą mieli możliwość posłuchania ulubionej muzyki podczas pracy. W ciągnikach z serii 6R pojawi się możliwość wyboru radia z ekranem dotykowym, które znane jest obecnie dotychczas użytkownikom dużych ciągników John Deera (między innymi serie 7R, 8R czy 9R). Ekran usytuowany będzie się w prawym przednim górnym narożniku kabiny.
Radio będzie miało możliwość zarówno bezprzewodowego połączenia z telefonem komórkowym jaki za pomocą kabla, co umożliwi komunikację poprzez Android Auto i Apple CarPlay. Standardowe radio będzie dalej dostępne w wersji podstawowej maszyn 6M i 6R.
Nowy, jeszcze wygodniejszy fotel Ultimate w ciągnikach John Deere
Producent zadbał także o zwiększenie wygody podczas pracy, oferując nowy model fotela, który zapewnia lepszą widoczność na maszynę która pracuje z ciągnikiem.
Jak zmieni się wydajność poszczególnych modeli ciągników John Deere z serii 6R?
Jak zapowiada producent, w ciągnikach 6R 230 i 6R 250 zostanie wprowadzona bardziej wydajna pompę oleju hydraulicznego, która z obecnej przepustowości na poziomie 160l / min, zwiększy swoją efektywność do 195l/min. W praktyce, oznacza to lepszą obsługę doczepianych maszyn lub narzędzi, w szczególności siewników pneumatycznych czy rozsiewaczy z napędem hydraulicznym.
Z kolei w przypadku ciągników 6R 155 – 6R 185 rozmiary opon 710/60R42 VF i 600/60 R30 VF będą teraz dostępne również dla prędkości 50 km/h.
Ważne zmiany w ciągnikach John Deere z serii 7R
Wprowadzane przez producenta ulepszenia nie ominęły też maszyn z serii 7R. Przede wszystkim w traktorach tej serii zwiększeniu ulegnie rozmiar siłownika układu kierowniczego: z 56 mm x 25 mm do 70 mm x 36 mm, co spowoduje 50% wzrost zdolności kierowania. Zwiększona też zostanie dopuszczalna masę całkowitą dla serii 7, która wynosi obecnie 18 000 kg nawet przy wyborze maksymalnej prędkości na poziomie 50 km/h.
– Sterowanie reaktywne ogranicza ruchy rąk, pomagając operatorowi łatwiej utrzymać środek. Reaktywny układ kierowniczy wykorzystuje reagujący na obciążenie zawór sterujący, który wykorzystuje sygnały hydrauliczne zarówno z lewego, jak i prawego siłownika układu kierowniczego. W razie potrzeby system można włączyć/wyłączyć za pomocą CommandCenter – dodaje Szymon Kaczmarek.
Źródło: inf. prasowa John Deere
Zdjęcia: John Deere
Najważniejsze tematy