Nowe ciągniki Deutz-Fahr serii 4E o mocy od 66 do 102 KM
Marka Deutz-Fahr wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i proponuje im nową serię ciągników: 4E Stage V. Seria obejmuje 4 modele, proste w obsłudze i ekonomiczne, ze zredukowanym do minimum zakresem czynności konserwacyjnych. Co jeszcze wiemy o nowej serii od Deutz-Fahr?
Nowoczesne i komfortowe ciągniki od Deutz-Fahr
Gama ciągników 4E Stage V wyróżnia się nowoczesną konstrukcją i ergonomicznym miejscem operatora, co daje użytkownikowi wysoki poziom komfortu.
Maszyny wyposażone są w nowoczesne, 3-cylindrowe silniki FARMotion 35. Zostały one zaprojektowane przez SDF tak, by jak najlepiej sprawdziły się w pracach rolniczych. Silniki te oferują wysokie osiągi w zakresie mocy i momentu obrotowego, a przy tym spełniają wymogi obowiązującej normy emisji spalin Stage V.
Układ zasilania wykorzystuje wtrysk paliwa Common Rail, pracujący z maksymalnym ciśnieniem 2000 bar. Turbosprężarka o stałej geometrii łopatek i Intercooler zapewniają doskonałe osiągi w szerokim zakresie prędkości obrotowych oraz wysoki moment przy niskich obrotach silnika. Gama modeli Serii 4E obejmuje ciągniki z silnikami o mocy maksymalnej 66, 76, 91 i 102 KM.
Seria 4E Stage V pracuje wydajnie z różnymi maszynami
Wszystkie modele Serii 4E marki DEUTZ-FAHR są standardowo wyposażone w układ hydrauliczny z podwójną pompą. To umożliwia ciągnikom wydajną pracę z różnymi maszynami. Pompa posiada w standardzie wydajność 48 l/min, ale dostępna jest także wersja o wydajności 56 l/min. Dostarcza ona olej do podnośnika i do trzech mechanicznie sterowanych obwodów układu hydraulicznego.
Mechaniczny tylny podnośnik w wersji standardowej wyposażany jest w siłowniki wspomagające, dzięki którym udźwig wynosi aż 3500 kg. Opcjonalnie można wybrać także układ sterowania podnośnikiem EasyLift, który umożliwia operatorowi podnoszenie i opuszczanie ramion podnośnika za pomocą jednego przycisku. Układ kierowniczy jest zasilany przez osobną pompę.
Seria 4E posiada napęd na 4 koła. Przekazuje go 5-biegowa skrzynia z trzema zakresami, która ma łącznie 15+15 przełożeń. Prędkość maksymalna 40 km/h jest możliwa do osiągnięcia przy zredukowanych obrotach silnika. Napęd na 4 koła oraz blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego są sterowane za pomocą przycisków.
WOM oferuje maksymalnie 3 prędkości wałka (540/540ECO/1000). Dostępny jest też wariant w WOM SYNCHRO. Mechaniczne sterowanie załączaniem WOM umożliwia płynne uruchamianie napędu maszyn.
Priorytety marki: komfort i bezpieczeństwo
Marka Deutz-Fahr nie ukrywa, że stawia na wygodę, ale także bezpieczeństwo użytkowników swoich maszyn. Dlatego ciągniki nowej serii wyposażone zostały w układ hamulcowy na cztery koła. Komfort operatora zapewniają między innymi duży zakres regulacji koła kierownicy i fotela. Prócz tego, ciągniki wyposażone są w antypoślizgowe stopnie, solidne poręcze i analogowo-cyfrową deskę rozdzielczą. Producent zastosował także materiały wygłuszające, by obniżyć poziom hałasu. Wszystkie modele z serii mogą być wyposażone w maksymalnie 5 roboczych reflektorów, a klient może wybrać pomiędzy dwoma fabrycznymi zestawami przygotowania do ładowacza czołowego (Light Kit i Ready Kit), które umożliwiają szybkie i proste przyłączenie ładowacza czołowego.
Gdzie sprawdzi się seria 4E Stage V?
Producent informuje, że nowa seria ciągników została wyprodukowana zarówno z myślą o potrzebach dużych powierzchniowo gospodarstw, jak i tych mniejszych. Deutz-Fahr deklaruje, że maszyny sprawdzą się także w pracach komunalnych na terenie miast i gmin.
Z.Ć.
fot. Deutz-Fahr/mat. prasowe
Zuzanna Ćwiklińska
Najważniejsze tematy