r e k l a m a
Partnerzy portalu
Strona główna>Artykuły>Technika>Remont Ursusa>Remont Ursusa 1204 de luxe: Silnik naprawisz tylko z precyzyjnymi i solidnymi narzędziami
Remont Ursusa 1204 de luxe: Silnik naprawisz tylko z precyzyjnymi i solidnymi narzędziami
08.06.2020autor: Paweł Twardowski
Prace nad naszym Ursusem nabierają tempa. Przygotowujemy się do remontu silnika, a to wymaga wcześniejszego demontaż wielu detali. Dlatego pozbyliśmy się obciążników, przedniego mostu oraz zbiornika paliwa.
Kompleksowa naprawa ciągnika nie jest prostą sprawą i jest wręcz niemożliwa do przeprowadzenia bez odpowiednich narzędzi. Na szczęście ciągnik to nie statek kosmiczny, więc podstawowe klucze w zupełności wystarczą. Ja dzięki uprzejmości firmy Kramp otrzymałem kompletną skrzynkę narzędziową z niezbędnym wyposażeniem.
Jest jednak jeden klucz, bez którego moim zdaniem nie można podejmować się remontu. Mowa o kluczu dynamometrycznym.
Pamiętajmy, że silnik to precyzyjne urządzenie składające się z wielu ruchomych części i aby pracował niezawodnie przez długi czas musimy w newralgicznych miejscach zapewnić właściwy luz montażowy. Jest to możliwe tylko i wyłącznie poprzez dokręcanie newralgicznych połączeń właściwym momentem, co gwarantuje właśnie klucz dynamometryczny. Będzie on niezbędny podczas montażu głowicy czy też korbowodów.
Zachęcam do śledzenia rubryki „Co ile kosztuje" na łamach top agrar Polska, gdzie będziemy prezentowali ceny wyposażenia warsztatowego marki Kramp.
W kolejnym odcinku pokażę jak ocenić kondycję głowicy oraz jak zweryfikować tuleję cylindryczną.
Jest jednak jeden klucz, bez którego moim zdaniem nie można podejmować się remontu. Mowa o kluczu dynamometrycznym.
Pamiętajmy, że silnik to precyzyjne urządzenie składające się z wielu ruchomych części i aby pracował niezawodnie przez długi czas musimy w newralgicznych miejscach zapewnić właściwy luz montażowy. Jest to możliwe tylko i wyłącznie poprzez dokręcanie newralgicznych połączeń właściwym momentem, co gwarantuje właśnie klucz dynamometryczny. Będzie on niezbędny podczas montażu głowicy czy też korbowodów.
Zachęcam do śledzenia rubryki „Co ile kosztuje" na łamach top agrar Polska, gdzie będziemy prezentowali ceny wyposażenia warsztatowego marki Kramp.
W kolejnym odcinku pokażę jak ocenić kondycję głowicy oraz jak zweryfikować tuleję cylindryczną.
Paweł Twardowski
<p>redaktor portalu topagrar.pl</p>
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a