Raport profi: VW Amarok 4x4
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Raport profi: VW Amarok 4x4

10.11.2019autor: dr Artur Jakubek

Volkswagen Amarok to najmocniejszy na naszym rynku pickup z silnikiem 3.0 TDI V6 o mocy 258 KM i momentem obrotowym prawie 600 Nm. Przez kilka dni sprawdziliśmy, jak radzi sobie zarówno w codziennych, jak i nietypowych sytuacjach. Pozytywnie zaskoczył nas już na samym początku...



Odwrót od downsizingu

Na rynku samochodowym od kilku lat jest zauważalna tendencja do zmniejszania pojemności silników i jednoczesnego zwiększania ich mocy. Zupełnie inna idea przyświecała firmie Volkswagen, kiedy tworzyła nowego Amaroka. Silniki o poj. 2.0 l i mocy maksymalnej 180 KM zastąpiono większą i mocniejszą V-szóstką. Kierowca ma teraz do dyspozycji 3-litrową jednostkę o mocy nawet 258 KM – to najlepszy wynik w tej klasie samochodów. Tym bardziej cieszyliśmy się z możliwości przetestowania Amaroka w najwyższej serii wyposażenia – Aventura. 

Wciska w fotel...

Wsiadając do auta ważącego sporo powyżej 2 ton nie spodziewaliśmy się przyspieszenia jak w aucie wyścigowym... a, błąd! Całe stado koni pod maską powoduje, że auto wprawia w osłupienie kierowców z sąsiednich pasów podczas ruszania na zielonym świetle. Oczywiście, pod warunkiem że…


Układ jezdny

Przekładnia reaguje na każdy kaprys kierowcy, podobnie zresztą jak układ jezdny wspomagany kontrolą trakcji. Amarok zaskakująco dobrze „klei się” się w zakrętach, chociaż do osobówek trochę mu jeszcze brakuje. Umówmy się, nie jest to mimo wszystko samochód wyścigowy. Obciążony towarem na pace lub ciągnąc na haku przyczepę (do 3,5 tony) nadal zaskakująco nisko zmienia przełożenia. Widać, że ciężka praca to jest to, od czego Amarok nie stroni. 


Zabawa w offroad

Po ciężkiej pracy czas na relaks. Mając taką „zabawkę” pozostaje jedn0 – znaleźć odpowiednią "piaskownicą" i wyłączyć nikomu niepotrzebną kontrolę trakcji.

Pełna treść raportu z jazdy Amarokiem w „profi” 6-2019.

Tutaj przeczytasz nasz raport z jazdy SsangYong Musso.
opr. aj
fot. Jakubek, Siara
autor dr Artur Jakubek

dr Artur Jakubek

redaktor naczelny magazynu Profi

<p class="MsoNormal">redaktor naczelny magazynu „profi”</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Raport profi: SsangYong Musso

Praca rolnika to nie tylko ciężka harówka w polu czy przy hodowli zwierząt. Czasami trzeba szybko przetransportować ładunek na większą odległość. Wtedy z pomocą przyjdzie samochód,który zaoferuje dużo miejsca nie tylko w kabinie, ale także „na pace”.

czytaj więcej

Vredestein Flotation o średnicy 2,15 m

Vredestein na targach Agritechnica pokaże najwyższą na świecie oponę radialną Flotation. Oto relacja profi.

czytaj więcej

Większa moc – McCormick X7.624 VT-Drive

Grupa Argo zaprezentuje podczas targów Agritechnica nowy model McCormicka X7.624 VT–Drive. Najważniejsze zmiany w ciągniku to przeprojektowana kabina i mocniejszy silnik spełniający normę emisji Stage V.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)