r e k l a m a
Partnerzy portalu
W jaki sposób OSM Łowicz chce rozwijać swoją sprzedaż i markę?
18.01.2020autor:
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu to marka, której tradycje sięgają 1906 roku. Spółdzielnia ma więc za sobą ponad sto lat doświadczenia, a mleko łowickie to obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów na półkach polskich sklepów.
Zapytaliśmy wiceprezesa ds. handlu i marketingu OSM Łowicz – Andrzeja Chomyszczaka o marketingową strategię firmy na najbliższą przyszłość.
r e k l a m a
Zmiany w dobrym momencie
Jednym z najważniejszych elementów długofalowej strategii, a także narzędziem służącym do komunikacji między producentem i konsumentem jest opakowanie wysokiej jakości produktów OSM Łowicz. Z punktu widzenia marki, najlepszym okresem na wprowadzanie dobrych zamian nie jest czas kryzysu, lecz okres, w którym marka odnotowuje tendencje wzrostowe. Natychmiast nasuwa się pytanie – dlaczego zmieniać, gdy jest dobrze? Zmieniając się w momencie wzrostu wyprzedzamy konkurencję i wysyłamy jasny sygnał – marka jest aktualna, świeża. Nasze działania poprzedzone są badaniami, w trakcie których słuchamy osób najważniejszych – odbiorców naszych wyrobów. Chcemy tworzyć produkty, które będą wizytówką naszego łowickiego regionu i całej Polski. Niezwykle ważne jest świadome i precyzyjne opracowanie strategii produktu. Po marketingowej zmianie, którą OSM Łowicz poczyniło w 2017 roku, nadszedł czas na kolejny etap w naszej strategii rozwoju – wzmocnienie brandu Łowicz. Od lat kolorem naszej marki był granat – charakterystyczny dla mleka łowickiego. Wiedzieliśmy, że nie może go zabraknąć w komunikacji wizualnej z naszymi klientami na kolejne lata. Wprowadzone w 2017 roku „pasiaki”, stały się symbolem nowoczesności marki, a znana Polakom lalka-łowiczanka oraz kolor granatowy stały się podwalinami nowego systemu opakowań. To co dla naszych klientów ważne, to tradycja – są z nami od lat, a produkty OSM Łowicz towarzyszą na stołach kolejnym pokoleniom. Ta tradycja to zarówno symbol naszej marki – łowiczanka, jak i wyrażenie dumy z naszego regionu i pozytywne skojarzenia, które budzi laleczka. Granat stanowi łącznik między nowoczesnymi pasiakami i tradycyjną postacią. System opakowań, który stworzyliśmy buduje relację między przeszłością naszej marki i jej przyszłością – między latami doświadczenia i tym, co jeszcze przed nami.
Połączenie nowoczesności i tradycji to słowa odmieniane przez wszystkie przypadki w kategorii FMCG (produktów szybkozbywalnych). W przypadku nowej komunikacji wizualnej opakowań OSM Łowicz to podstawa naszej strategii rozwoju i odpowiedź na potrzeby wyrażone przez naszych klientów.
Przede wszystkim pozytywnie
Wraz z nowymi opakowaniami idzie też nowe przesłanie – „Łowicz pozytywnie”.
Łowicz łączy pozytywnie – przede wszystkim. Przypominamy i budzimy dobre, pozytywne emocje. W świecie, który biegnie coraz szybciej można stracić z oczu to, co najważniejsze – to, dla kogo i po co tak pędzimy. Chcemy przypomnieć sobie i naszym klientom, że w tym wyścigu można jednak na chwilę zwolnić, uśmiechnąć się do siebie, coś wspólnie zrobić. Stawiająca na nogi kawa smakuje dużo lepiej, gdy przygotujemy dwa kubki i podarujemy komuś chwilę swojego czasu. To budzi pozytywne emocje w najbardziej nerwowym dniu. Chcemy przypomnieć o smaku ulubionej zupy, którą robiła babcia i która rozgrzewała nie tylko zmarznięte w zimie dłonie. Każdy z nas ma takie wspomnienia i każdy z nas może tworzyć nowe wspomnienia dla kolejnych pokoleń. Chcemy w tym uczestniczyć tak, jak robimy to od ponad stu lat. Promujemy więcej niż tylko produkty świetnej jakości. Bez tych, którzy od lat je tworzą, doceniają i wybierają – bez ludzi – bylibyśmy tylko prosperującym biznesem. Jesteśmy marką spółdzielczą i duch spółdzielczości, wspólnoty, łączenia jest nam bliski, dlatego marka Łowicz pragnie dalej towarzyszyć na stołach i w dobrych wspomnieniach. Także tych, które dopiero stworzymy.
Beata Dąbrowska
Zdjęcie: Archiwum TPR
Beata Dąbrowska
Zdjęcie: Archiwum TPR
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a