W jaki sposób OSM Łowicz chce rozwijać swoją sprzedaż i markę?
r e k l a m a
Partnerzy portalu

W jaki sposób OSM Łowicz chce rozwijać swoją sprzedaż i markę?

18.01.2020autor:

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu to marka, której tradycje sięgają 1906 roku. Spółdzielnia ma więc za sobą ponad sto lat doświadczenia, a mleko łowickie to obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów na półkach polskich sklepów.

Zapytaliśmy wiceprezesa ds. handlu i marketingu OSM Łowicz – Andrzeja Chomyszczaka o marketingową strategię firmy na najbliższą przyszłość.
r e k l a m a

Zmiany w dobrym momencie

Jednym z najważniejszych elementów długofalowej strategii, a także narzędziem służącym do komunikacji między producentem i konsumentem jest opakowanie wysokiej jakości produktów OSM Łowicz. Z punktu widzenia marki, najlepszym okresem na wprowadzanie dobrych zamian nie jest czas kryzysu, lecz okres, w którym marka odnotowuje tendencje wzrostowe. Natychmiast nasuwa się pytanie – dlaczego zmieniać, gdy jest dobrze? Zmieniając się w momencie wzrostu wyprzedzamy konkurencję i wysyłamy jasny sygnał – marka jest aktualna, świeża. Nasze działania poprzedzone są badaniami, w trakcie których słuchamy osób najważniejszych – odbiorców naszych wyrobów. Chcemy tworzyć produkty, które będą wizytówką naszego łowickiego regionu i całej Polski. Niezwykle ważne jest świadome i precyzyjne opracowanie strategii produktu. Po marketingowej zmianie, którą OSM Łowicz poczyniło w 2017 roku, nadszedł czas na kolejny etap w naszej strategii rozwoju – wzmocnienie brandu Łowicz. Od lat kolorem naszej marki był granat – charakterystyczny dla mleka łowickiego. Wiedzieliśmy, że nie może go zabraknąć w komunikacji wizualnej z naszymi klientami na kolejne lata. Wprowadzone w 2017 roku „pasiaki”, stały się symbolem nowoczesności marki, a znana Polakom lalka-łowiczanka oraz kolor granatowy stały się podwalinami nowego systemu opakowań. To co dla naszych klientów ważne, to tradycja – są z nami od lat, a produkty OSM Łowicz towarzyszą na stołach kolejnym pokoleniom. Ta tradycja to zarówno symbol naszej marki – łowiczanka, jak i wyrażenie dumy z naszego regionu i pozytywne skojarzenia, które budzi laleczka. Granat stanowi łącznik między nowoczesnymi pasiakami i tradycyjną postacią. System opakowań, który stworzyliśmy buduje relację między przeszłością naszej marki i jej przyszłością – między latami doświadczenia i tym, co jeszcze przed nami.

Połączenie nowoczesności i tradycji to słowa odmieniane przez wszystkie przypadki w kategorii FMCG (produktów szybkozbywalnych). W przypadku nowej komunikacji wizualnej opakowań OSM Łowicz to podstawa naszej strategii rozwoju i odpowiedź na potrzeby wyrażone przez naszych klientów.

Przede wszystkim pozytywnie

Wraz z nowymi opakowaniami idzie też nowe przesłanie – „Łowicz pozytywnie”.

Łowicz łączy pozytywnie – przede wszystkim. Przypominamy i budzimy dobre, pozytywne emocje. W świecie, który biegnie coraz szybciej można stracić z oczu to, co najważniejsze – to, dla kogo i po co tak pędzimy. Chcemy przypomnieć sobie i naszym klientom, że w tym wyścigu można jednak na chwilę zwolnić, uśmiechnąć się do siebie, coś wspólnie zrobić. Stawiająca na nogi kawa smakuje dużo lepiej, gdy przygotujemy dwa kubki i podarujemy komuś chwilę swojego czasu. To budzi pozytywne emocje w najbardziej nerwowym dniu. Chcemy przypomnieć o smaku ulubionej zupy, którą robiła babcia i która rozgrzewała nie tylko zmarznięte w zimie dłonie. Każdy z nas ma takie wspomnienia i każdy z nas może tworzyć nowe wspomnienia dla kolejnych pokoleń. Chcemy w tym uczestniczyć tak, jak robimy to od ponad stu lat. Promujemy więcej niż tylko produkty świetnej jakości. Bez tych, którzy od lat je tworzą, doceniają i wybierają – bez ludzi – bylibyśmy tylko prosperującym biznesem. Jesteśmy marką spółdzielczą i duch spółdzielczości, wspólnoty, łączenia jest nam bliski, dlatego marka Łowicz pragnie dalej towarzyszyć na stołach i w dobrych wspomnieniach. Także tych, które dopiero stworzymy.

Beata Dąbrowska
Zdjęcie: Archiwum TPR
    r e k l a m a
    r e k l a m a

    Przeczytaj także

    Dlaczego OSM Koło stosuje dopłatę lojalnościową i kto ją dostaje?

    Podczas corocznego zebrania rejonowego Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Kole członkowie spółdzielni mieli okazję spotkać się z jej władzami i porozmawiać na temat obecnej sytuacji na rynku mleka. Czesław Cieślak, prezes OSM Koło, odpowiedział na zadane mu pytania odnośnie przyszłości spółdzielni, a także czym jest dopłata lojalnościowa i co ona oznacza dla dostawców.

    czytaj więcej

    OSM Sierpc inwestuje w serownię wartą 100 mln złotych

    – Nasze sery są sprzedawane wyłącznie pod marką własną producenta, czyli OSM Sierpc, a nie pod markami wielkich sieci handlowych. Od 3 lat – co wynika za badań firmy Nielsen – jesteśmy w Polsce największym producentem sera konfekcjonowanego sprzedawanego pod marką własną. To niezbity dowód, że konsumenci dokonują świadomego wyboru, kupując sery z OSM Sierpc – zaznacza prezes OSM Sierpc Grzegorz Gańko

    czytaj więcej

    Szampańska zabawa na balu karnawałowym OSM Garwolin

    25 stycznia w Sali Bankietowej Restauracji Sulbin, położonej na przedmieściach Garwolina, odbył się bal karnawałowy dostawców i pracowników Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Garwolinie. Uczestniczyło w nim 268 osób, w tym 244 producentów mleka. Zaś doskonałą zabawę zapewnił zespół Maxim.

    czytaj więcej

    Najważniejsze tematy

    r e k l a m a
    Pytania i regulaminy
    Kategorie
    Produkty Agrarsklep
    Przydatne linki
    Social Media

    Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

    Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)