Tatra 4x4 z silnikiem Cummins
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Tatra 4x4 z silnikiem Cummins

04.09.2019autor: dr Piotr Łuczak

Na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego, trwającym do 6 września w Kielcach, prezentowanych jest wiele ciekawych konstrukcji z mechanicznego punktu widzenia. Jedną z nich jest podwozie Tatra z napędem 4x4.

Jakość techniki precyzyjnej i maszynowej naszych południowych sąsiadów – Czechów – jest znana od lat. Już za czasów CK Armii, czyli sto lat temu, zakłady Skody produkowały z powodzeniem ciężkie uzbrojenie, a pod koniec I wojny światowej, nawet ciągniki elektryczno-spalinowe konstrukcji Ferdynanda Porsche, które miały moc wwozić na przełęcze górskie tony sprzętu wojskowego.

Specjaliści uważają, że bez przejęcia przemysłu zbrojeniowego Czech, Hitler nie  miałby takich sukcesów w rozpętanej przez siebie wojnie. 

W okresie powojennym bardzo dobre referencje miały czesko-słowackie, a później czeskie Tatry; zarówno w użytkowaniu cywilnym, jak i wojskowym. Ta marka dobrze sobie radzi na bezdrożach, w tym w przemyśle leśnym.



Podwozie Tatra 4x4



Na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego Czesi pokazali swą ofertę bojowych wozów dla armii, ale nas zainteresowało uniwersalne podwozie, które może mieć także zastosowanie w rolnictwie. Nosi ono oznaczenie T815-7M3B21.372.

Maszyna zasilana jest 6 cylindrową jednostką Cummins Euro III o pojemności 8,9 l. Moc 242 kW/2100 obr./min. Skrzynia biegów Allison 3200 SP, 6 biegów w przód, 1 w tył.

Prędkość maks. 113 km/h, średnica zawracania 16 m.
Szczegóły budowy na naszym filmie.

Relacja z MSPO Kielce czytaj tutaj.
Opr. pł
autor dr Piotr Łuczak

dr Piotr Łuczak

<span style="font-family: Calibri, sans-serif; color: black; font-size: small;" size="2" face="Calibri,sans-serif"><span style="font-size: 14px;"><span id="OLK_SRC_BODY_SECTION"><span style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: small;" size="2"><span style="font-size: 14px;"><span style="font-family: PT Sans, Arial, Helvetica, sans-serif;"><span style="background-color: #efefef;">Były red. nacz. magazynu Profi, Tygodnika Rolniczego i portalu agrarlex.pl, były zastępca red. nacz. top agrar Polska, ekonomista, specjalista w zakresie ekonomiki rolnictwa</span></span></span></span></span></span></span>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Raport profi: Pöttinger Torro

Oto kolejny pojazd w Profi – raporcie z jazdy: Torro firmy Pöttinger. Maszyna ma w pakiecie system ostrzenia noży AutoCut z regulacją kąta pochylenia głowicy szlifierskiej, by dostosować ją do stanu zużycia.

czytaj więcej
Historia

World of Tanks, Poznań 2019! Rusza unikalne Muzeum!

Co do TRAKTORÓW mają „Most szpiegów” Stevena Spielbierga, gra „World of Tanks” i film „Czterej Pancerni”? Ano, mają. Przeczytajcie sami!

czytaj więcej

Potato Days w Udaninie

Trwają pokazy Potato Days zorganizowanych przez DLG Agro Food i przedsiębiorstwo Polboto Agri w Udaninie. Patronat medialny nad imprezą objęły redakcje „profi” i „top agrar Polska”.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)