Borówka liderem wzrostu konsumpcji. Skąd fenomen tej jagody?
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Borówka liderem wzrostu konsumpcji. Skąd fenomen tej jagody?

10.07.2022autor: Patrycja Bernat

Borówkę w Polsce je już 80% konsumentów, a wzrost wynosi 8% rocznie. Skąd fenomenem tej jagody?

Polacy uważają, że naszą borówkę powinniśmy promować jako wizytówkę polskiego rolnictwa za granicą. Jej konsumpcja z roku na rok wzrasta o średnio 8%.
W latach od 2020 roku do 2022 borówka stała się liderem konsumpcji, wg badań prowadzonych przez Kantar Public, w ramach realizacji przez Krajowy Związek grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”.


Systematyczny wzrost konsumpcji

W czerwcu 2020 roku borówkę jadło 22% Polaków, w czerwcu 2021 już 30%, w czerwcu br., 37% populacji, to jest 12 mln osób. Konsumpcja borówki rośnie systematycznie o ok. 8% rocznie. Tylko w czerwcu przybyło borówce 2,3 mln konsumentów. W czerwcu 2020 roku jedzenie borówki deklarowało 7,1 mln osób – 22% populacji, natomiast rok później było to już 30%, a w roku bieżącym, aż 37, co odpowiada licznie 12 milionów osób.

Borówka prowadzi w pozyskiwaniu nowych konsumentów

Od czerwca 2021 roku do czerwca br. liczba konsumentów borówki wzrosła o 2,3 mln osób. Podobnymi wynikami może pochwalić się największe odkrycie tego roku - jagoda kamczacka.

Zbiór ręczny to coś, co ją wyróżnia

- Borówki na rynek deserowy są w Polsce zbierane ręcznie. Delikatnie strąca się je kciukiem do wnętrza dłoni, trzymając w niej jednocześnie nie więcej niż 5-7 owoców. Dlatego polskie borówki mają jasnoniebieski woskowy nalot, który stanowi naturalną barierę ochronną wytwarzaną przez roślinę, ale także pięknie wygląda i świadczy o najwyższej jakości. Myślę, że właśnie z tego powodu konsumenci uznają je za jedne z najbardziej atrakcyjnych wizualnie polskich owoców. A ponieważ w tym przypadku piękno idzie w parze ze zdrowiem, warto jeść polskie borówki przez cały krajowy sezon, od lipca do września! – mówi Dominika Kozarzewska, Członkini Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i koordynatorka prac Jagodowego Core Teamu.

Według badań Kantar borówki należą do najatrakcyjniejszych gatunków na półce

W czerwcu Kantar zapytał Polaków o wizualną atrakcyjność ponad 20 gatunków owoców. Oto wyniki:

r e k l a m a


Wszystkie ww. wielkości dotyczą populacji dorosłych Polaków, osób w wieku 15 lat i więcej. W przypadku borówki, gdzie dzieci są istotnymi konsumentami, realne liczby są większe.
polskiesuperowoce.pl

autor Patrycja Bernat

Patrycja Bernat

<p>dziennikarz PWR Online, redaktor portali internetowych Grupy PWR</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Wsparcie ukraińskich plantatorów programem e-Work obejmuje aż 300 ha

Ministerstwo Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy, z początkiem września podpisało umowy na dotacje, w tym na założenie 300 hektarów nowych plantacji. O jakich kwotach tu mówimy?

czytaj więcej

Rynek winogron, kolejne rekordy w eksporcie. A jak wygląda sytuacja w Polsce?

Południowa część świata w sezonie 21/22 wyeksportowała ponad 1,5 mln ton winogrona stołowego. W ciągu ostatniej dekady podaż winogron wzrosła o 300 000 ton. Który kraj przoduje w eksporcie? Skąd importuje Polska?

czytaj więcej

Ile witamin jest w warzywach? Jak działa biosensor?

Sytuacja na świecie, zmiany klimatyczne powodują, że coraz bardziej świadomie musimy podchodzić do produkcji żywności. Musi być ona bezpieczna, wartościowa i wywierać jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko. Co może pomóc w takim podejściu?

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)