r e k l a m a
Partnerzy portalu
Największa sieć sklepów wycofuje z oferty jaja z chowu klatkowego
02.01.2021autor: Kamila Szałaj
Sieć Biedronka od stycznia 2021 r. rezygnuje ze sprzedaży jaj „trójek”. Początkowo zmiana obejmie sklepy w Warszawie – informuje portal Interia.
Coraz więcej detalistów zapowiada wycofywanie jaj z chowu klatkowego ze swojej oferty. Przeważnie jednak wyznaczają na to odległe terminy – z reguły jest to 2025 r. Jak jednak konstatuje Interia, proces ten może przyspieszyć, m.in. ze względu na obecną decyzję największego detalisty spożywczego w Polsce, który zmianę polityki zakupowej w tym zakresie rozpocznie już od stycznia 2021 r.
- 31 grudnia 2021 roku sieć Biedronka wycofa świeże jaja klatkowe z oferty. Stanie się to 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowany termin. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa, już od 1 stycznia 2021 roku. Ponad 150 sklepów sieci Biedronka na terenie Warszawy, obsługiwanych przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie, będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego - informuje właściciel sklepów Biedronka.
Portal cytuje opinię Katarzyna Gawrońskiej, dyrektorki Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz, która zauważa, że rezygnacja sieci handlowych ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego jest tendencją ogólnoeuropejską, często związaną z przekonaniem konsumentów, że jaja z chowu ściółkowego czy z wolnego wybiegu są smaczniejsze.
Trend wspierają też organizacje zajmujące się dobrostanem zwierząt hodowlanych, a także unijna polityka rolna, wspierająca zrównoważoną produkcję rolną, dobrostan zwierząt hodowlanych oraz zachowanie bioróżnorodności.
Źródło: www.wiadomoscihandlowe.pl, interia.pl, Biedronka
Kamila Szałaj
redaktor w zespole PWR Online
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a