Unia Owocowa nagrodzona za komunikację z MRiRW i Brexit
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Unia Owocowa nagrodzona za komunikację z MRiRW i Brexit

04.02.2021autor: Kamila Szałaj

Działalność Unii Owocowej została dostrzeżona w najbardziej prestiżowym konkursie public relations. 28 stycznia 2021 roku odbyła się Gala Wręczenia nagród XVIII edycji konkursu Złote Spinacze, na której Stowarzyszenie Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” zdobyło Brązowy Spinacz w kategorii NGO i sektor publiczny! Działania PR były realizowane przy pomocy agencji Procontent.

Polska jest jednym z 4 największych producentów jabłek w UE. Należy do 3 krajów, w których skoncentrowane jest 2/3 powierzchni plantacji owoców UE. Mimo to, 30% polskich sadowników twierdzi, że sytuacja branży w kraju jest zła. Unia Owocowa została stworzona po to, by mieć głos i wpływ na sytuację sadowników. Jej celem jest zwrócenie uwagi na korzystną działalność grup producenckich. Po roku działań, UO stała się ekspertem, komentatorem trendów i kompendium wiedzy. Dążąc do poprawy sytuacji sektora, UO została zaproszona do konsultacji krajowych WPR w MRiRW oraz Fruit and Vegetables Market Observatory i Civil Dialog Group przy Komisji Europejskiej.

Odpowiedzią na wiele wyzwań stojących przed sadownictwem jest działalność organizacji producenckich. Ich celem jest zapewnienie lepszych warunków rynkowych i negocjacji z sieciami handlowymi. Poza MRiRW, Unia Owocowa jest pierwszym źródłem informacji i głównym komentatorem dla mediów w kategorii rolnictwa, sadownictwa i handlu. W ramach tarczy antykryzysowej w wytycznych MRiRW i GIS z 12.05, przyjęto postulaty opublikowane przez UO, co zapewniło ciągłość i nieprzerwany dostęp do siły roboczej w trakcie zbiorów (otwarcie granic z Ukrainą, ułatwienia wjazdu, kwarantanna w gospodarstwie z możliwością świadczenia pracy).

Działalność Unii Owocowej została zauważona i doceniona w najbardziej prestiżowym konkursie z branży public relations organizowanym przez ZFPR. Stowarzyszenie UO zostało nagrodzone Brązowym Spinaczem w kategorii NGO i sektor publiczny za swoją działalność realizowaną w 2020 roku. Działania obejmowały m.in. komunikację z MRiRW – postulaty o problemach branży, potrzebach sadowników, producentów i dystrybutorów, a także współpracę z ambasadą brytyjską w celu zabezpieczenia polskich interesów po Brexit.

Procontent Communication to agencja public relations i digital marketing, członek Związku Firm Public Relations. Specjalizuje się w realizacji projektów z wielu obszarów komunikacji. Oferuje m.in. usługi z zakresu public relations, public affairs, employer brandingu oraz social media.

„Bardzo się cieszymy z tego wyjątkowego wyróżnienia! Współpraca rolników i grup producenckich jest bardzo istotna, gdyż zapewnia lepszą pozycję do negocjacji, dzięki czemu możemy sprzedać więcej na lepszych warunkach, a także zdobywać nowe rynki. Unia Owocowa promuje nowoczesne standardy jakościowe i prowadzi sadowników ku przyszłości, a podejmowane przez nią działania przynoszą coraz to większe korzyści.” – podkreśla Paulina Kopeć, sekretarz generalna Unii Owocowej

„Brązowy Spinacz to niecodzienne wyróżnienie w naszej branży. Jesteśmy dumni z bycia częścią Unii Owocowej. Nagroda dodatkowo zmotywowała nas do ciężkiej pracy i osiągania kolejnych sukcesów.” – podkreśla Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication.
UNIA OWOCOWA jest obecnie największym w Polsce Stowarzyszeniem działającym na rzecz wspierania krajowych producentów i dystrybutorów owoców i warzyw.
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Nawożenie podstawowe - na dobry start

Choć uznaje się, że rośliny sadownicze mają dość niewielkie (w porównaniu do większości upraw rolniczych i warzywniczych) zapotrzebowanie na składniki pokarmowe, to jednak nawożenie jest tym elementem produkcji, który może wspomóc sad w corocznym, intensywnym owocowaniu i uzyskaniu owoców wysokiej jakości albo… jeśli jest niewłaściwe – spowodować straty np.: poprzez zaburzenie stosunków pomiędzy składnikami, osłabienie owocowania, pogorszenie kondycji drzew i jakości owoców.

czytaj więcej

Maliszewski: są problemy z uzyskaniem racjonalnych cen za jabłka

Jabłek zebraliśmy relatywnie mało i widzimy dzisiaj, że są problemy z uzyskaniem za nie racjonalnych cen - powiedział serwisowi eNewsroom Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. 

czytaj więcej

Bactim Terrastart – nowy nawóz od INTERMAG

Na nowy sezon firma Intermag przygotowała nowy produkt. Jest to nawóz startowy będący połączeniem składników pokarmowych i pożytecznych mikroorganizmów glebowych – Bactim Terrastart.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)