Rusza kampania promująca warzywa produkowane w Polsce
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Rusza kampania promująca warzywa produkowane w Polsce

02.10.2020autor: Kamila Szałaj

Grupy producentów polskich warzyw łączą siły i rozpoczynają ogólnopolską kampanię promującą spożycie lokalnych warzyw, uprawianych w Polsce. Kluczowym celem kampanii „Moc Polskich Warzyw” jest edukacja konsumentów na temat różnorodności polskich warzyw, ich właściwości zdrowotnych i odżywczych oraz roli w codziennej diecie. Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Bogactwo polskich warzyw

Warzywa to podstawowy składnik zdrowej, zbilansowanej diety. Dietetycy rekomendują, aby stanowiły ponad połowę objętości każdego posiłku, zgodnie z zasadą „pól talerza”. To prosty i skuteczny sposób na zdrową, naturalną dietę, opartą na nieprzetworzonych produktach. Polska słynie z bogactwa produkowanych lokalnie warzyw. W różnych miejscach w Polsce, z powodzeniem uprawia się m.in. pomidory, papryki, cukinie, bakłażany, marchew, ogórki, buraki, cebulę i czosnek. Produkujemy też całą gamę warzyw strączkowych, kapustnych i korzeniowych oraz pieczarki, które uznawane są za jedne z najlepszych na świecie. Dzięki temu polscy konsumenci mają możliwość wybierania najlepszej jakości warzyw od lokalnych plantatorów.

Siła sezonowości 


Kampania „Moc Polskich Warzyw” stawia na promocję sezonowych, lokalnych warzyw, uprawianych w polskich gospodarstwach. Dieta sezonowa, uwzględniająca szerokie portfolio polskich warzyw oznacza zdrowe i pyszne posiłki każdego dnia, przez cały rok, także w postaci przetworów i kiszonek. Chcemy pokazać, że polskie warzywa to najlepszy wybór dla każdego – są zdrowe, łatwo dostępne, najlepszej jakości i pochodzą od polskich rolników. Poprzez działania realizowane w ramach kampanii „Moc Polskich Warzyw” przekonujemy, że warto sięgać po polskie warzywa i włączać je do codziennej diety. Promujemy poszczególne regiony, jako miejsca ich pochodzenia i produkcji, a także pokazujemy, jak polscy plantatorzy łączą tradycję i pasję z nowoczesnymi technologiami i dbałością o naturalność uprawianych warzyw – mówi Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej.
r e k l a m a

Za każdym warzywem stoi człowiek 


Producenci polskich warzyw mają wiele do zaoferowania wymagającym konsumentom. Warzywa uprawiane w Polsce są dostępne przez cały rok, dzięki najlepszym, rozwiniętym technologicznie metodom produkcji. Wybierając polski produkt konsument ma pewność, że otrzymuje najwyższą jakość w przystępnej cenie, dodatkowo wspierając rolników i producentów. Projekt „Moc Polskich Warzyw” to już kolejna kampania realizowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, której celem jest zwiększenie spożycia krajowych warzyw oraz ich przetworów.

- Stawiamy na edukację konsumentów na temat pierwszoplanowej roli warzyw w diecie oraz pokazujemy, że za każdym warzywem stoi człowiek. Polscy plantatorzy to nowocześni przedsiębiorcy, którzy dostarczają najlepszej jakości produkty uprawiane zgodnie z kalendarzem sezonowym. Zależy nam na zbudowaniu pełnego zaufania konsumentów do polskich producentów owoców i warzyw, bo absolutnie na nie zasługują. Cieszymy się, że do udziału w projekcie zaangażowały się grupy producentów różnych warzyw, którym przyświeca wspólny cel – promocja polskich produktów – dodaje Mirosław Łuska.

„Moc polskich warzyw”

„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w kampanii biorą: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. W ramach kampanii zaplanowano działania public relations, kampanie z influencerami, kampanie w mediach, produkcję filmów promocyjnych oraz działania w social mediach.
autor Kamila Szałaj

Kamila Szałaj

uprawa warzyw i owoców miękkich

dziennikarz redakcji internetowej

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Problemy papryki w polu

Zanim wsiądziemy do opryskiwacza, trzeba przeanalizować przyczyny zaburzeń obserwowanych na papryce. Bardzo często nie warto wsiadać, bo przyczyną jest pogoda lub błędy nawożeniowe.

czytaj więcej

Rynek wschodni: Sprzedaż ziemniaków w Ukrainie wzrosła o 150%

Platforma EastFruit Trade przeanalizowała oferty uczestników rynku wschodniego, w których brało udział 14 krajów (nie tylko kraje wschodu). Odnotowano zwiększoną podaż na buraki oraz ziemniaki w Ukrainie, kto jest liderem sprzedaży? Jak kształtują się ceny?

czytaj więcej

Mrożone owoce jagodowe import i eksport Polska - jakie owoce odnotowują wzrost?

Oczekuje się, aż 63% wzrostu na światowym rynku przetwórstwa. Jak Polska wypada w roku 2022 z eksportem mrożonek, najwięcej zarobimy na malinach?

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)