Pseudoekologiczny marketing – Komisja Europejska zapowiada walkę
Wspólne kryteria zwalczania pseudoekologicznego marketingu, który wprowadza w błąd w kwestii twierdzeń dotyczących ekologiczności. Celem Komisji Europejskiej, jest zakończenie wprowadzania w błąd klientów przez firmy i stworzenie jaśniejszej sytuacji dla konsumentów.
Mleko neutralne pod względem emisji CO2
Z tego też względu 22 marca 2023 roku, Komisja Europejska zaproponowała wprowadzenie wspólnych kryteriów dotyczących „ekologiczności” w reklamie.
Dyrektywa w prawie ekologicznych oświadczeń przewiduje również ujednolicenie oznaczeń ekologicznych na terenie całej unii Europejskiej.
Komisja Europejska zleciła dochodzenie
Komisja Europejska zleciła dochodzenie w sprawie zbadania wiarygodności umieszczanych oświadczeń jak: „neutralny pod względem emisji CO2”, „przyjazny dla pszczół” w 2020 roku. W wyniku tego badania, ponad połowa skontrolowanych produktów z powyższymi hasłami, odnoszącymi się do ochrony środowiska była niejasna i wprowadzała w błąd klienta końcowego.
Problemem jest przede wszystkim w braku wspólnych zasad dotyczących roszczeń dotyczących ekologiczności. Nie istnieje, żadna minimalna norma, do której można by się odnosić. W przyszłości takie oświadczenia będą niezależnie weryfikowane, a uzasadnienie poparte badaniami naukowymi.
Więcej przeczytasz: Komisja Europejska zapowiada walkę z pseudoekologicznym marketingiem. Koniec z wprowadzaniem klientów w błąd przez firmy
Bernat Patrycja
fot: envato.elements
Patrycja Bernat
<p>redaktor portalu topagrar.pl</p>
Najważniejsze tematy