Pseudoekologiczny marketing – Komisja Europejska zapowiada walkę
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Pseudoekologiczny marketing – Komisja Europejska zapowiada walkę

26.03.2023autor: Patrycja Bernat

Wspólne kryteria zwalczania pseudoekologicznego marketingu, który wprowadza w błąd w kwestii twierdzeń dotyczących ekologiczności. Celem Komisji Europejskiej, jest zakończenie wprowadzania w błąd klientów przez firmy i stworzenie jaśniejszej sytuacji dla konsumentów.

Coraz większa gama produktów, które widzimy w sklepach, posiada oznakowanie „neutralne dla klimatu”. Często informacje te dodawane są bezpodstawnie. Unia Europejska zamierza się temu przeciwstawić i ujednolicić w tej kwestii ramy prawne, a także ustalić minimalne standardy.

Mleko neutralne pod względem emisji CO2

Neutralna dla klimatu wieprzowina czy mleko neutralne pod względem emisji CO2 to jedne z wielu produktów, które reklamowane są jako przyjazne dla klimatu. Często jednak deklaracje producentów mijają się z prawdą, a klient końcowy wprowadzany jest w błąd.

Z tego też względu 22 marca 2023 roku, Komisja Europejska zaproponowała wprowadzenie wspólnych kryteriów dotyczących „ekologiczności” w reklamie.

Dyrektywa w prawie ekologicznych oświadczeń przewiduje również ujednolicenie oznaczeń ekologicznych na terenie całej unii Europejskiej.

Komisja Europejska zleciła dochodzenie

Komisja Europejska zleciła dochodzenie w sprawie zbadania wiarygodności umieszczanych oświadczeń jak: „neutralny pod względem emisji CO2”, „przyjazny dla pszczół” w 2020 roku. W wyniku tego badania, ponad połowa skontrolowanych produktów z powyższymi hasłami, odnoszącymi się do ochrony środowiska była niejasna i wprowadzała w błąd klienta końcowego.

Problemem jest przede wszystkim w braku wspólnych zasad dotyczących roszczeń dotyczących ekologiczności. Nie istnieje, żadna minimalna norma, do której można by się odnosić. W przyszłości takie oświadczenia będą niezależnie weryfikowane, a uzasadnienie poparte badaniami naukowymi.


Więcej przeczytasz: Komisja Europejska zapowiada walkę z pseudoekologicznym marketingiem. Koniec z wprowadzaniem klientów w błąd przez firmy

Bernat Patrycja
fot: envato.elements

autor Patrycja Bernat

Patrycja Bernat

<p>redaktor portalu topagrar.pl</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Komisja Europejska będzie walczyć z pseudoekologicznymi sztuczkami

Koniec z pseudoekologicznymi sztuczkami producentów. Komisja Europejska zamierza wprowadzić wspólne kryteria, dzięki którym możliwa będzie walka z pseudoekologicznym marketingiem. Brak regulacji w kwestii oznaczeń ekologicznych na poszczególnych produktach doprowadził do obecności na rynku wielu wyrobów, które niekoniecznie są przyjazne środowisku, a ich etykiety zawierają dezinformujące klientów treści.  

czytaj więcej
Dopłaty, PROW i VAT

Zasady przyznawania wypłat pomocy dla rolnictwa ekologicznego

Samorząd rolniczy przesłał do ministerstwa rolnictwa szczegółowe uwagi dotyczące zasad przyznawania i wypłaty pomocy dla rolnictwa ekologicznego w ramach Planu Strategicznego. KRIR zauważył także, że niemożliwe było dokładne zaopiniowanie ponad 100 stronicowego dokumentu, ponieważ partnerzy społeczni dostali na to …dwa dni.

czytaj więcej
Dopłaty, PROW i VAT

Kto może otrzymać płatności ekologiczne? Jakie są warunki?

Ok. 26 tys. potencjalnych beneficjentów doczekało się szczegółowych przepisów dotyczących interwencji „Rolnictwo ekologiczne”. Wiadomo, na jakich zasadach można się ubiegać o takie dotacje. Sprawdź warunki przyznania płatności ekologicznych!

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)