Rauch diagnozuje usterkę z pomocą smartfona klienta
Firma Rauch dobrze przygotowała się do zdalnego wspierania rolników w pracach z rozsiewaczami nawozów. Serwisant jest w stanie zdiagnozować problem, bez wychodzenia z biura.
Sezon prac agrotechnicznych rozpoczął się już w lutym – to wtedy pierwsi rolnicy ruszyli w pole z rozsiewaczami nawozów. Uprawy muszą być zaopatrzone w składniki odżywcze we właściwym momencie i odpowiedniej ilości. Jest to jeden z wielu czynników warunkujących dobre plony.
Niezwykłe czasy wymagają kreatywnych rozwiązań
Oczywiście podczas obsługi mogą wystąpić pewne problemy. Właśnie dlatego Rauch, jeszcze przed rozwojem pandemii, wykorzystał technologią, aby szybko zapewnić swoim klientom pomoc techniczną w nagłych przypadkach. Serwis techniczny Rauch dysponuje rozwiązaniami, które umożliwiają serwisantom w Rheinmünster dostrzec problem bez potrzeby wychodzenia z biura – za pomocą aparatu w smartfonie klienta. Za pomocą myszy komputerowej mogą pokazać na ekranie smartfona rolnika lub serwisanta, gdzie i co należy zrobić, aby dokładnie przeanalizować i wyeliminować problem.
Rauch w 45 krajach
Zaletą takiego rozwiązania jest to, że maszynę marki Rauch u klienta można obejrzeć bardzo szybko, bez względu na to, w którym miejscu na świecie się znajduje – czy to na polu tuż obok, czy w Chinach, Rosji lub Australii. Potencjał jest duży, ponieważ maszyny Rauch pracują w ponad 45 krajach.
Wydłużone godziny pracy
Szczególnie ważny jest łatwy kontakt klienta z serwisem. W tym celu Rauch wydłużył godziny pracy pomocy technicznej w okresie sezonu nawożenia, czyli od lutego do maja. Dodatkowo przez całą dobę dostępny jest formularz, przez który można składać zapytania. Następnie jeden ze specjalistów Rauch udziela bezpośredniej pomocy.
Zmiany w organizacji pracy
Od marca firma podjęła szereg działań w celu zapewnienia dobrego kontaktu klientom z serwisem, mimo ryzyka związanego z rozwojem epidemii koronawirusa. W celu zwiększenia odległości między pracownikami, w biura zostały przekształcone sale konferencyjne. Jeśli to możliwe, praca wykonywana jest zdalnie, a gdy nie ma takiej możliwości, pracownicy noszą maseczki. Spotkania odbywają się na zasadzie telekonferencji lub wideokonferencji. Wszystkie działania mają na celu zapewnienie nieprzerwanej pracy wsparcia technicznego, przy jednoczesnym ograniczeniu do minimum możliwości rozprzestrzeniania się koronawirusa.
Potrzeba matką wynalazku
W nietypowych sytuacjach powstają nietypowe rozwiązania. Może się nim pochwalić firma Rauch, która jest także specjalistą w zakresie obróbki blachy. Stworzyła mocowanie, które umożliwia umieszczenie smartfona na monitorze komputera, tak by mógł być wykorzystany podczas wideokonferencji. Przydatne rozwiązanie szczególnie, jeśli komputer nie jest wyposażony w kamerę internetową.
opr. aj
fot. firmowe
dr Artur Jakubek
redaktor naczelny magazynu Profi
<p class="MsoNormal">redaktor naczelny magazynu „profi”</p>
Najważniejsze tematy