Przekładnia elektryczna w ciągnikach John Deere
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Przekładnia elektryczna w ciągnikach John Deere

06.03.2022autor: Adam Płachta

Elektryczna przekładnia bezstopniowa eAutoPowr, którą po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów Agritechnica 2019, jest już dostępna w ciągnikach John Deere 8R 410.

Od medalu do produkcji

Przypominamy, że nowa przekładnia, którą firma John Deere uznaje za ważny krok w kierunku elektryfikacji ciągników rolniczych, zdobyła złoty medal za innowacyjność na targach Agtitechnica 2019. W nowej skrzyni zrezygnowano z elementów hydraulicznych na rzecz układu elektrycznego. Producent zapewnia, że dwa bezszczotkowe silniki elektryczne praktycznie się nie zużywają. Deklarowane korzyści to wyższa wydajność przekładni, niższe koszty konserwacji, niższy poziom hałasu w kabinie. Kierowca zyskuje lepsze przyspieszenie ciągnika, ponieważ przy prędkość do 5 km/h moc jest przenoszona wyłącznie elektrycznie.


Nie tylko ciągniki

Koncepcja układu napędowego E-Drive nie kończy się na samej skrzyni przekładniowej. Możliwe będzie również napędzanie osi w specjalnie przygotowanych przyczepach, rozrzutnikach itp. Zadaniem kierowcy ciągnika, będzie wprowadzenie maksymalnej wartości poślizgu kół  napędowych do terminalu. Gdy poślizg przekroczy ustalony próg maksymalny, system automatycznie aktywuje napęd osi przyczepy. Takie rozwiązanie może okazać się pomocne podczas wjazdów pod wzniesienia, zwłaszcza w ciężkim terenie.


Duże możliwości

Zewnętrzny układ zasilania E-Port może przenosić moc do 100 kW. Nośnikiem energii jest trójfazowy prąd przemienny o napięciu znamionowym 480 V. Przy współpracy z firmą Joskin powstała pierwsza, pokazowa wersja przyczepy z napędzaną elektrycznie osią. Również ją można było zobaczyć podczas targów Agritechnica 2019. Wśród zalet elektromechanicznej przekładni EAutoPowr i inteligentnego systemu e8wd wymienia się zwiększoną siłę uciągu i zmniejszony poślizg kół.


 
opr. ap
fot. firmowe
autor Adam Płachta

Adam Płachta

redaktor magazynu Profi

<p class="MsoNormal">redaktor magazynu „profi”</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Kuhn: nowości w samojezdnych wozach paszowych

Firma Kuhn wprowadziła wiele nowości do samojezdnych wozów paszowych serii SPW. Jakie elementy zostały zmienione?

czytaj więcej

Nowy supłacz Krone nie zostawia końcówek sznurka

Firma Krone opracowała nowy supłacz do prasy kostkującej Big Pack, który będzie dostępny jesienią 2022 roku.

czytaj więcej

Claas Avero na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu podpisał umowę o współpracy z firmą Agroas – dealerem marki Claas, na mocy której studenci mają do dyspozycji nowoczesny sprzęt rolniczy oraz możliwości uczestniczenia w szkoleniach, stażach i praktykach.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)