Hybrydowy New Holland w sprzedaży w Holandii
Technologia hybrydy paliw (wodoru i oleju napędowego) zastosowana w New Holland T5.140 AutoCommand ma zmniejszyć emisję CO2 o co najmniej 40%.
Oficjalnie znany jako H2 Dual Power i będący wynikiem wspólnych prac rozwojowych holenderskiej firmy Jos Scholman zajmującej się pracami w zakresie inżynierii ziemnej, drogowej i wodnej oraz firmy New Holland Agriculture.
Zmienna proporcja ON i wodoru
Pod ciśnieniem do 350 barów, pięć stalowych zbiorników wodoru przechowywanych w konstrukcji na szczycie kabiny mieści około 11,5 kg wodoru.W przypadku zmieszania z powietrzem i olejem napędowym, aby uzyskać taką samą wydajność silnika, maksymalna zawartość wodoru wynosi 65% ,w przypadku ciężkich prac polowych należy zwiększyć procent oleju napędowego, aby uzyskać takie same właściwości silnika.Według producenta, zbiorniki zawierają wystarczającą ilość wodoru na osiem godzin pracy. Po opróżnieniu ciągnik może nadal pracować na oleju napędowym.Firma Jos Scholman ma dwa ciągniki T5.140 H2 Dual Power. Do koszenia traw i prac transportowych planuje się dodać jeszcze dwa przed końcem tego roku.Obecnie dostępny tylko dla T5.140 AutoCommand, zestaw wodorowy H2 Dual Power, który kosztuje około 70 000 euro, jest dostępny u wszystkich holenderskich dealerów New Holland.
T6 Methane Power
W przypadku ciągnika napędzanego metanem, New Holland zastosował nowy silnik FPT 6,7 l NEF. T6 Methane Power ma wydajność swojego odpowiednika z silnikiem wysokoprężnym. Dysponuje identyczną mocą 180 KM, momentem obrotowym 740 Nm i trwałością. W warunkach terenowych wytwarza 99% mniej cząstek stałych niż równoważny model na olej napędowy i zmniejsza emisję CO2 o co najmniej 10%, a całkowitą emisję o 80%.W przypadku T6 Methane Power zbiornik gazu znajduje się w tym samym miejscu, co w modelu zasilanym olejem napędowym. Dzięki temu nie ma ograniczeń w widoczności z kabiny i nie powoduje żadnych ograniczeń w dostępie.
opr.łs
fot. mechman.nl
Najważniejsze tematy