Belarus na czterech gąsienicach!
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Belarus na czterech gąsienicach!

24.09.2020autor:

Firma Belarus pracuje nad ciągnikiem z 4-gąsienicowym układem jezdnym!

Białoruski producent ciągników od wielu lat oferuje stalowe dwuśladowe układy gąsienicowe, ale po raz pierwszy pojawiła się w nim gumowa opcja czterogąsienicowa.

Testy przebiegają pomyślnie

Zadowolona z ostatniego roku testów firma MTZ (Mińska Fabryka Traktorów) ujawniła niektóre szczegóły techniczne nowego ciągnika. Prace rozwojowe rozpoczęły się w 2018 roku, a prototyp był gotowy przed końcem roku. Dostarczane przez włoską firmę Poluzzi, cztery jednostki gąsienicowe są wyposażone w przednie pasy o szerokości 760 mm i tylne o szerokości 900 mm.

Gąsienice łagodne dla gleby

Powierzchnia styku pod przednią osią wynosi 2,17 m², a z tyłu 3,42 m². Deklarowane naciski na glebę są pięciokrotnie niższe niż w traktorze na pojedynczych kołach, producent informuje, że jednostki gąsienicowe można zamienić na standardowe koła ciągnika w ciągu kilku godzin. Główne zalety systemu gąsienicowego to możliwość wjazdu na teren wcześnie wiosną i kontynuowania pracy późną jesienią, zmniejszenie zagęszczenia i oszczędność paliwa rzędu 15%.

Jeszcze nie dla Europy

Pod maską nowego Belerusa jest 364-konny silnik Cat C9 spełniający normę Stage IIIa przeznaczony jest on na rynki gdzie ciągniki rolnicze spełniające tę normę są dopuszczone do sprzedaży, przekładnia Powershift zapewnia 30 przełożeń w przód i 12 w tył. Maksymalna prędkość ciągnika na kołach wynosi 40 km/h, a na gąsienicach spada do około 25 km/h. W przyszłości planowane jest zainstalowanie silnika Stage V w modelu 3525. Dzięki temu, ciągnik mógłby ostatecznie trafić do europejskich dealerów. Okaże się, czy będzie on dostępny z opcją gumowych gąsienic.

Prace nad systemem gąsienicowym

Firma MTZ opracowała również dwa inne prototypy traktorów z gąsienicami gumowymi. Pierwsza to czterośladowa wersja 212-konnego Belarus 2022.3, ponownie wykorzystująca gąsienice Poluzzi (610 mm z przodu / 762 mm z tyłu). Drugi to 3525 z gąsienicami tylnymi. Naszej redakcji ciągniki Belarus również są dobrze znane, wiosną tego roku testowaliśmy model 1523.3.

opr. łs
fot. firmowe

r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Belarus pokazał pierwszy autonomiczny ciągnik

Koncepcja tworzenia autonomicznych ciągników dotarła za naszą wschodnią granicę. 350-konny Belarus bez kabiny zaprezentowany został z zestawem kosiarek dyskowych.

czytaj więcej

Najmocniejszy Ursus w historii i zakończenie produkcji ciężkich ciągników

Do tej pory przedstawiliśmy historię ciężkiej serii ciągników Ursus od modelu C-385 do 1614. Do schyłku ciężkiej serii Ursusa w 2009 roku oferowane były między innymi modele 1634, 1934, 1654 i 18014A.

czytaj więcej

Nowy magazyn części zamiennych Amazone ruszył pełną parą

Na początku tego roku Amazone stopniowo uruchomiało w fabryce w Tecklenburg-Leeden nowe centrum części zamiennych. Firma zainwestowała także w nowe oprogramowanie logistyczne.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)