Nowy magazyn części zamiennych Amazone ruszył pełną parą
Na początku tego roku Amazone stopniowo uruchomiało w fabryce w Tecklenburg-Leeden nowe centrum części zamiennych. Firma zainwestowała także w nowe oprogramowanie logistyczne.
Magazyn części w Tecklenburg-Leeden
Na początku tego roku Amazone stopniowo uruchamiało nowe centrum części zamiennych w fabryce Tecklenburg-Leeden. Po kilku rozbudowach i modernizacjach przeprowadzonych w ciągu ostatnich dwóch dekad, ostatecznie moce przerobowe, ze względu na stały wzrost grupy firm i wynikający z tego rosnący wolumen części zamiennych, osiągnęły swoje granice. Zapadłą decyzja o zaprojektowaniu logistyki od nowa, zarówno w istniejących magazynach części zamiennych, jak i w nowym w Tecklenburg-Leeden.
Koncepcja logistyki Amazone
Celem nowej koncepcji logistycznej jest zwiększenie pojemności magazynowej w związku z rosnącą liczbą wysyłek i potrzebą większego zapasu artykułów. To wpłynie także na szybszą i bardziej niezawodną realizację zamówień. Firma Amazone osiągnęła to, inwestując nie tylko w nowoczesną technologię magazynowania i komisjonowania, ale także w nowy system zarządzania magazynem, umożliwiający wydajniejszą obsługę logistyki części zamiennych.
– W przyszłości dostępne będą znacznie większe powierzchnie magazynowe (11 000 m2 powierzchni zadaszonej i 9 000 m2 na zewnątrz) dla ponad 42 000 różnych części zamiennych. Ponad połowa artykułów jest przechowywana w zautomatyzowanym magazynie części drobnych, który mieści około 27 000 pojemników. Przechowywane w nim elementy są automatycznie pobierane w bardzo wydajny sposób. Duże artykuły lub zamówienia na większe ilości artykułów są obsługiwane ręcznie w nowo zaprojektowanym magazynie z wąskimi korytarzami, w którym mieści się około 12 500 palet skrzynkowych. Jest on obsługiwany przy użyciu najnowocześniejszych wózków widłowych, a elementy niewymiarowe składowane są w przestronnej strefie towarów długich i ponadgabarytowych. Ogólnie rzecz biorąc, nowa koncepcja logistyczna umożliwia wydajniejszą niż do tej pory realizację łańcucha dostaw – powiedziała Carolin Wiebusch-Rakonjac, szefowa Amazone Global Parts Center.
Równoległe przetwarzanie zamówienia
Jedną z najważniejszych innowacji jest to, że zamówienia nie są już przetwarzane etapowo, to znaczy krok po kroku zgodnie z rozmieszczeniem towarów w magazynie. Aktualnie wszystkie pozycje z zamówienia są przetwarzane równolegle, a później centralizowane w jednym opakowaniu lub na jednej palecie. Takie rozwiązanie w rezultacie znacznie poprawia przepustowość i skraca czas kompletowania zamówienia. Zespół logistyki części zamiennych, zatrudniający około 60 pracowników, codziennie przygotowuje do wysyłki do 1000 paczek dla klientów firmy Amazone.
opr. aj
fot. firmowe
dr Artur Jakubek
redaktor naczelny magazynu Profi
<p class="MsoNormal">redaktor naczelny magazynu „profi”</p>
Najważniejsze tematy