r e k l a m a
Partnerzy portalu
Rośnie popyt na napoje mleczne
14.06.2020autor: Dorota Kolasińska
Kategorie napojów mlecznych i jogurtów pitnych podlegają wahaniom sezonowym. Najlepsza sprzedaż przypada na wiosnę i lato.
Warto pamiętać, że konsumenci wkładając do koszyka produkty z tej kategorii, kierują się przede wszystkim ich smakiem, ceną i jakością. Gwarancją tej ostatniej może być znana marka.
Wartość kategorii produktów mlecznych rośnie. Jednym z segmentów, który przyczynił się do pozytywnych wyników w całej kategorii są jogurty pitne. – Z naszych obserwacji wynika, że konsumenci w marcu najchętniej sięgali po warianty smakowe oraz te z dodatkiem ciekawych składników – wskazuje Katarzyna Miller, starszy kierownik ds. aktywacji marki i konsumenta w firmie Danone.
– Polacy lubią eksperymentować, dlatego i my szukamy nowych rozwiązań. Stale powiększamy nasze portfolio jogurtów pitnych, które w składzie mają atrakcyjne składniki takie jak probiotyczne bakterie jogurtowe. Nasza Activia do picia z dodatkiem owoców oraz siemienia lnianego bądź chia spełnia potrzeby konsumentów – dodaje. Zaznacza przy tym, że w przypadku jej firmy najszybciej z półek sklepowych znikały jogurty w większych butelkach, o pojemności powyżej 280 g.
Rynek produktów fermentowanych w Polsce cały czas rośnie.
– Tradycyjne Maślanki Mrągowskie w kartonikach 1 litr, jogurty naturalne Augustowskie w kubeczkach 150 g, a także jogurty Milko w poręcznym kartoniku 330 ml stanowią cenne uzupełnienie codziennej diety. Chociaż spożywane są przez cały rok to największy wzrost zapotrzebowania zauważamy w okresie wiosenno-letnim – podkreśla Dorota Grabowska, kierownik działu marketingu w Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.
– Obecnie, najczęściej kupowane są produkty w opakowaniach typu pet, tetra top w gramaturach od 250 do 360 ml, wyjątkiem są mleka smakowe UHT w kartonikach 200 ml ze słomką, które zyskały uznanie wśród naszych najmłodszych konsumentów – akcentuje.
Zwraca uwagę, że moda na zdrowe żywienie i nowoczesne rozwiązania kulinarne z wykorzystaniem produktów fermentowanych oraz mleka, powoduje ciągłe zainteresowanie konsumentów omawianą kategorią, a także stymuluje Mlekpol do rozwoju obecnej oferty. – Świadomość wyjątkowych wartości odżywczych i profilaktycznych wrasta wśród konsumentów, a my odpowiadamy na te potrzeby – stwierdza nasza rozmówczyni.
Szeroki asortyment są jogurtów pitnych i napojów mlecznych znajdziemy też w ofercie Mlekovity. Dostępny jest m.in. Polski jogurt pitny wzbogacony wyselekcjonowanymi szczepami bakterii Bifidobacterium i Lactobacillus acidophilus. Do wyboru są trzy warianty smakowe: truskawkowy, owoce leśne oraz pomarańcza z melisą. Dla osób, które nie mogą spożywać produktów mlecznych ze względu na nietolerancję laktozy, czyli cukru występującego w ich składzie, producent przygotował Polski jogurt pitny bez laktozy w czterech smakach: waniliowym, truskawkowym, pomarańcza-melisa i owoców leśnych.
Czytaj więcej na Wiadomości Handlowe
Wartość kategorii produktów mlecznych rośnie. Jednym z segmentów, który przyczynił się do pozytywnych wyników w całej kategorii są jogurty pitne. – Z naszych obserwacji wynika, że konsumenci w marcu najchętniej sięgali po warianty smakowe oraz te z dodatkiem ciekawych składników – wskazuje Katarzyna Miller, starszy kierownik ds. aktywacji marki i konsumenta w firmie Danone.
– Polacy lubią eksperymentować, dlatego i my szukamy nowych rozwiązań. Stale powiększamy nasze portfolio jogurtów pitnych, które w składzie mają atrakcyjne składniki takie jak probiotyczne bakterie jogurtowe. Nasza Activia do picia z dodatkiem owoców oraz siemienia lnianego bądź chia spełnia potrzeby konsumentów – dodaje. Zaznacza przy tym, że w przypadku jej firmy najszybciej z półek sklepowych znikały jogurty w większych butelkach, o pojemności powyżej 280 g.
r e k l a m a
– Tradycyjne Maślanki Mrągowskie w kartonikach 1 litr, jogurty naturalne Augustowskie w kubeczkach 150 g, a także jogurty Milko w poręcznym kartoniku 330 ml stanowią cenne uzupełnienie codziennej diety. Chociaż spożywane są przez cały rok to największy wzrost zapotrzebowania zauważamy w okresie wiosenno-letnim – podkreśla Dorota Grabowska, kierownik działu marketingu w Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.
– Obecnie, najczęściej kupowane są produkty w opakowaniach typu pet, tetra top w gramaturach od 250 do 360 ml, wyjątkiem są mleka smakowe UHT w kartonikach 200 ml ze słomką, które zyskały uznanie wśród naszych najmłodszych konsumentów – akcentuje.
Zwraca uwagę, że moda na zdrowe żywienie i nowoczesne rozwiązania kulinarne z wykorzystaniem produktów fermentowanych oraz mleka, powoduje ciągłe zainteresowanie konsumentów omawianą kategorią, a także stymuluje Mlekpol do rozwoju obecnej oferty. – Świadomość wyjątkowych wartości odżywczych i profilaktycznych wrasta wśród konsumentów, a my odpowiadamy na te potrzeby – stwierdza nasza rozmówczyni.
Szeroki asortyment są jogurtów pitnych i napojów mlecznych znajdziemy też w ofercie Mlekovity. Dostępny jest m.in. Polski jogurt pitny wzbogacony wyselekcjonowanymi szczepami bakterii Bifidobacterium i Lactobacillus acidophilus. Do wyboru są trzy warianty smakowe: truskawkowy, owoce leśne oraz pomarańcza z melisą. Dla osób, które nie mogą spożywać produktów mlecznych ze względu na nietolerancję laktozy, czyli cukru występującego w ich składzie, producent przygotował Polski jogurt pitny bez laktozy w czterech smakach: waniliowym, truskawkowym, pomarańcza-melisa i owoców leśnych.
Czytaj więcej na Wiadomości Handlowe
Dorota Kolasińska
<p>redaktor portalu topagrar.pl i działu top bydło, zootechnik, specjalista w zakresie hodowli bydła mięsnego i mlecznego</p>
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a